Hoi allemaal!
Allereerst; ik heb gezocht of er een soortgelijk topic was, maar deze gingen allemaal over het per post ontvangen vanuit het buitenland (Ebay,etc)
Over 7 weken ga ik op vakantie. Ik ga op vakantie naar Dubai, waar je, zoals jullie waarschijnlijk wel weten, geweldig kunt shoppen. Nu ben ik al jaren van plan 'n Louis Vuitton Speedy te kopen, nu ik eindelijk genoeg geld hiervoor heb, wil ik deze graag kopen in Dubai, daar de Louis Vuitton prijzen daar lager liggen dan hier in Nederland.
Het ‘probleem’ is dat je tot 430 euro aan spullen vanuit het buitenland ‘gratis’ mee terug Nederland in mag nemen, boven de 430 betaal je extra belasting, douanekosten, etc. De tas zal boven de 430 euro liggen en dus kom ik ‘in aanmerking’ voor deze extra kosten, iets wat er voor zal zorgen dat de tas alsnog duurder zal zijn dan hier in Nederland.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het meenemen van spullen, duurder dan 430e, vanuit het buitenland terug naar Nederland. Hoe wordt hier op gecontroleerd? Voorkom ik dit door de tas bijvoorbeeld in mijn koffer te stoppen? Of kan ik deze juist het beste als handbagage meenemen?