Dure spullen meenemen van vakantie (Schiphol)

Hoi allemaal!

Allereerst; ik heb gezocht of er een soortgelijk topic was, maar deze gingen allemaal over het per post ontvangen vanuit het buitenland (Ebay,etc)

Over 7 weken ga ik op vakantie. Ik ga op vakantie naar Dubai, waar je, zoals jullie waarschijnlijk wel weten, geweldig kunt shoppen. Nu ben ik al jaren van plan 'n Louis Vuitton Speedy te kopen, nu ik eindelijk genoeg geld hiervoor heb, wil ik deze graag kopen in Dubai, daar de Louis Vuitton prijzen daar lager liggen dan hier in Nederland.
Het ‘probleem’ is dat je tot 430 euro aan spullen vanuit het buitenland ‘gratis’ mee terug Nederland in mag nemen, boven de 430 betaal je extra belasting, douanekosten, etc. De tas zal boven de 430 euro liggen en dus kom ik ‘in aanmerking’ voor deze extra kosten, iets wat er voor zal zorgen dat de tas alsnog duurder zal zijn dan hier in Nederland.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het meenemen van spullen, duurder dan 430e, vanuit het buitenland terug naar Nederland. Hoe wordt hier op gecontroleerd? Voorkom ik dit door de tas bijvoorbeeld in mijn koffer te stoppen? Of kan ik deze juist het beste als handbagage meenemen?

Pfoe, geen idee! In ieder geval heel veel plezier daar (:

Dankjewel :slightly_smiling_face:

Als je op schiphol komt dan kunnen ze aan je vlucht zien waar je vandaan komt en heel vaak als je uit landen als dubai of turkije ofzo komt dan willen ze je koffer openmaken. Dus als ze dan die tas vinden dan moet je hem aangeven. Maar ik weet niet hoe het zit als je die tas gewoon als handbagage gebruikt en het aankoopbonnetje weggooit. Want ze kunnen dan natuurlijk nooit aantonen dat je hem niet al had. Moeilijk.

Turkije snap ik, omdat daar natuurlijk erg veel namaak vandaan komt. Maar in Dubai is dit niet t geval, dus zullen ze dan ook zo streng zijn?

Ja zoiets dacht ik ook al. Desnoods stuur ik m’n bon vanaf m’n vakantieadres naar mezelf per post, omdat t natuurlijk toch m’n garantiebewijs is… Maar ben alsnog bang dat ik er dan nog even 150-200 euro bovenop mag gooien, als ze er achterkomen…

Je moet de tas als handbagage gebruiken en het bonnetje wegdoen. Je gaat toch niet terug naar Dubai om de tas terug te brengen.

Ik ben toen ik uit turkije kwam gecontroleerd en uit china en thailand ook. Maar mn vader mocht tien bijvoorbeeld wel doorlopen. Dus het is echt moeilijk. Maar ik zou hem denk ik als je hem koopt als handbagage doen en nooit in je koffer want dan heb je eerder een probleem. Wat zeggen je ouders? Ik geloof niet dat ik het zou doen.

In Turkije is het wel streng een vrouw vertelde in het vliegtuig dat ^ze voor 1000¤ spullen had gekocht en haar man ook. De vrouw werd aangehouden haha.

Nee maar er is wel internationale garantie :slightly_smiling_face: Dus heb em wel nodig, maar goed die kan ik dus bijv naar mezelf sturen

Haha, ik woon op mezelf + ik ga met m’n vriend, dus hoef 't niet aan m’n ouders te vragen haha.

Ja klopt, maar landen als Turkije, China en Thailand hebben dus alle drie enorm veel namaakartikelen, ik denk dat dat t is.

Oh oké dan wel dan idd opsturen naar jezelf haha! De tas kan je misschien ook opsturen? Als je het echt niet vertrouwd

Haha, ik vraag gewoon aan mn ouders voor advies zeg maar, als ik het niet weet. Maar in dit geval dan, wat denkt je vriend;)

Als je de tas opstuurd dan moet je meestal alsnog invoerbelasting betalen.

Ik weet niet of dat duur is maar als dat alsnog goedkoper is dan je tas kwijt raken?! Of kopen in NL

Landen waar veel nep artikelen zijn wordt veel op gecontroleerd omdat je daar maar een max. aantal artikelen van mee mag nemen. Ivm. doorverkopen etc. :slightly_smiling_face:

Verder wordt er veel gecontroleerd op vluchten waar veel drugs kan worden gesmokkeld, denk aan Mexico & Peru. Of Dubai zo’n land is weet ik eerlijk gezegd niet. Maar 10 jaar terug controleerde ze in ieder geval bij Egypte & Israel niet.

Ja dat is geen optie…

haha dit wist ik niet :stuck_out_tongue: ik ga naar egypte en was van plan me helemaal blut te shoppen

Ik zou sowieso alle bonnetjes weghalen e.d. Als je iets hebt wat veel risico loopt moet je het gewoon dragen. Ik heb er zelf nooit mee te maken gehad. Maar in principe kunnen ze niet zien wat al van jou was en wat je nieuw hebt gekocht toch? Ik vind dat ze trouwens ook echt slecht controleren. Mijn eigen koffer is nooit voor mijn neus gecheckt.

Gewoon als handbagage gebruiken inderdaad en bonnetjes wegdoen. Kun je de tas niet beter in Nederland kopen?

Ik zou gewoon het bonnetje naar je zelf opsturen en de tas als handbagage gebruiken.