Hoi hoii, gebruiken jullie Duolingo en zo ja welke taal? Ik ken zelf niet veel mensen die Duolingo gebruiken dus heb ook niet zoveel mensen waarbij je met de scores tegen elkaar kan ‘strijden’ wie aan het eind van de week de meeste oefeningen heeft gedaan en degenen gebruiken het bijna nooit. Dus ik vroeg me af zijn er mensen die hier Duits op Duolingo leren? En zo ja lijkt het je leuk om mij in je vriendenlijst te hebben? Is toch wat motiverender imo.
Leuk dat je Duolingo gebruikt om Duits te leren! Doe je het voor school of zomaar? Ik heb het geloof ik een aantal jaren geleden gebruikt voor Spaans, heel leuk. Helaas nu niet meer, maar succes!
Ja ik doe het voor mezelf, omdat ik Duits wil kunnen spreken en misschien een half jaar in Duitsland ga stage lopen.
Ik vind het een heel leuk programma en ik geloof wel dat dit echt werkt. Het is laatst geupdate met kroonlevels dat is nog beter lijkt me.
Ik leer geen Duits (ik spreek al Duits), maar ik leer wel Zweeds, Russisch en Spaans met Duolingo. Werkt echt heel goed, vooral door alle herhalingen.
En je leert al die talen tegelijkertijd? Lijkt mij best lastig en verwarrend. Hoe wissel jij dat af?
–
Ik vind Duolingo eigenlijk een beetje zo zo.
Misschien voor de basics is het fijn, maar als ik jou was zou ik zo snel mogelijk van Duolingo afstappen en gewoon leren door te doen. Dus door boeken te lezen, films te kijken, etc.
Wat ik gemerkt heb met bijv. Frans leren is dat de taal die je leert via Duolingo echt totaal niet de taal is die je nodig hebt om alledaagse dingen te verstaan en jezelf verstaanbaar te maken. Dit geldt voor vocabulaire, maar ook grammatica. Sommige topics worden heel uitgebreid behandelt, terwijl het maar een klein dingetje is in de alledaagse taal en andere dingen worden maar heel kort besproken, terwijl het super belangrijk is.
Anyway, we hebben ook een taalleer topic. Alhoewel de beginpost een beetje verouderd is, maar ik ben te lui om hem te veranderen.
https://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/wij-willen-een-taal-leren-400917.0.html
Ik ben zelf snel van duolingo afgestapt omdat ik het idee heb dat het voor mensen is die snel en makkelijk een taal willen leren zonder er veel moeite voor te doen en het daarmee niet de meest effectieve, serieuze methode is.
Leuke attitude, zeg. :’) Je haalt eruit wat je erin stopt. Als jij het niet ziet als een serieuze methode dan zal het ook niet serieus worden.
Dit
En bovendien: je moet toch ergens beginnen bij het leren van een taal
Ik vind Duolingo juist wel fijn. Nee, je gaat er inderdaad niet een taal vloeiend door kunnen spreken, maar dat maakt toch niet uit? Ik heb Spaans erop afgerond en doe af en toe Duits om m’n woordenschat weer een beetje op te frissen.
Tja het is iets wat voor mij wel effectief is, je moet inderdaad ergens mee beginnen en ik vind het juist fijn dat het een beetje op een spelender wijze wordt gedaan. Doordat het lijkt op een spel en je tegen mensen kan spelen wie aan het eind van de week de hoogste score heeft krijg ik wel motivatie.
Ik heb zelf helemaal niks met Duolingo. Leer liever uit boeken en door het nieuws in de taal te kijken.
Is Duolingo gratis? Ik wil namelijk mijn Duits weer oppakken maar niet honderden euro’s eraan uitgeven aangezien het niet voor een studie is of iets dergelijks. En is het een goed iets om een taal mee te leren?