dunnere spieren

hallo
ik heb een probleem, allé, kvind het gewoon vervelend. Maar ik weet niet hoe ik er vanaf geraak.
Mijn rechterbeen is té gespierd, links is normaal. Ik doe niet veel aan sport. Ik fiets een kwartiertje per dag en binnenkort ga ik opnieuw 1u/week dansen.
Ik zou graag minder spieren krijgen rechts.
Ik heb met mijn geboorte een hersenbeschadiging opgelopen waardoor mijn linkerbeen iets minder goed functioneert. Maar mijn spieren daar zijn gelukkig niet te dun, gewoon normaal. Toch heb ik weinig spierkracht (als ik met links tegen een bal duw gaat ie héél traag)
ik denk gewoon dat rechts teveel doet, omdat links dat minder goed kan, en dat ik daardoor teveel spieren heb. Maar hoe geraak ik daar vanaf? Ik kan moeilijk heel mijn evenwicht veranderen snap je.
Tis nu geen ramp want beter spieren dan vet en ja mijn linker been dat minder goed gaat is natuurlijk vervelender.
ma toch als iemand tips heeft? Zou minder eten ook helpen?

@snow94 Minder eten gaat niet helpen, want spieren worden pas minder als je al je overtollige vet hebt verbrandt, en dan word je dus echt extreem dun…Ik zou het gewoon accepteren…

Misschien physotherapie?

als het spieren zijn helpt minder eten niet, als je een gezond gewicht hebt zou ik sowieso niet minder gaan eten.
Je kan er denk ik niet heel veel aan doen.
Lange, lichte oefeningen zorgen voor dunne spieren.
Korte, zware oefeningen voor dikke spieren.
Maar als ze al ‘dik’ zijn, kun je ze niet dun maken, alleen door minder te bewegen. maarja, je beweegt niet extreem veel ofzo.

@Chatoyant: je hebt gelijk denk ik
@zebrasok: je bedoelt fysio? Ja, dat doe ik nog. Veel krachttraining, voor links.Heb er echt een hekel aan! maar tis goe voor links é
@jennd: ja ik denk ook dat de enige optie is om lichte oefeningen te doen.

Maar ja: ik kan er wel tegen hoor. Maar ik wou wel eens graag tips vragen om het wat te verminderen want het is vervelend als je een rokje wil aandoen in de zomer.

Maar wel al bedankt :slightly_smiling_face:

Je kunt ook op pilates gaan. Pilates verlengd de spieren en bouwt er ook kracht in op. Als je langere spieren hebt krijg je naderhand dunnere spieren.
Dat is tenminste wat ik er van mee krijg :stuck_out_tongue:

Er zijn ook Pilates oefeningen te vinden op het internet / YouTube. Check em out, heerlijk om te doen!

Ik zou je probleem voorleggen bij je fysio; die heeft er verstand van en kan je vast verder helpen! :slightly_smiling_face:

oh en nog iets wat ik wou zeggen: ik denk dat je meer kans hebt op gelijke benen door je linker been gespierder te maken (volgens mij is plaatselijk gespierder worden makkelijker dan plaatselijk je spieren verdunnen of verminderen)

mijn linker been gespierder maken, oke, kan zéker geen kwaad, maar wil niet zo’n spieren zoals rechts. Zal ook nooit lukken door mijn beperking.
@butterfly: ik fiets vaak alleen met links, op hometrainer. Dat helpt om links gespierder te maken, maar rechts blijft da gwn hetzelfde

ja ik denk dat ik het ook eens aan mijn fysiotherapeut ga vragen