Dunnere bovenbenen

Ik hoor steeds vaker dat je van hardlopen juist dikkere, maar strakke bovenbenen krijgt, maar ik wil juist dunnere bovenbenen. Wat kun je dat het beste doen?

Toen ik het aan andere vroeg zeiden ze lopen of fietsen, maar daar krijg je dus dikkere van?

Ja van fietsen krijg je ook dikkere, wel strakker maar dat is niet wat je zoekt…

Afvallen, van sporten krijg je gespierde bovenbenen en van afvallen dunne

^ echt? ik vraag het me al een tijdje af. ik zit namelijk ook een beetje met dit probleem…

ja, echt waar… ik weet niet hoe het zit als je ALLEEN op je bovenbenen wil afvallen, dat gaat volgens mij niet, maar ik ben aan het afvallen nu en mijn bovenbenen worden ook dunner…

Van sporten train je je spieren en die worden dus groter ermee. Je krijgt wel strakkere benen van sport, maar geen dunnere (tenzij je een dikke vetlaag er op hebt zitten, die verbrandt je wel met sporten).

klopt, bij mij hielp afvallen ook en ik merk echt verschil, juist in mijn bovenbenen. :grinning:
Vorige zomer durfde ik niet eens een korte broek aan, en vandaag wel, dus ik ben best trots!

Het is toch zo dat als je een lichte beweging vaak herhaalt, dunnere benen krijgt dan het minder vaak herhalen van een zware beweging? Misschien een tip. Maar ik weet niet hoe het met hardlopen zit.

Als je echt wat vet op je bovenbenen hebt, verbrand je die met hardlopen?

Ik doe korfbal en moet daarbij snel korte afstanden kunnen afleggen, ipv op een constant tempo lange afstanden. Alle meiden die ik bij mijn sport zie, hebben wel gespierde (dus stevige) bovenbenen en kuiten. Bij meisjes die hockeyen ook.
Hardlopers voor lange afstanden zijn trouwens ook altijd best dun, terwijl sprinters juist weer stevige bovenbenen hebben.

Dus denk dat lange stukken hardlopen wel helpt + op je eetpatroon letten.

ik ben 12 jaar oud en ik weeg 52.5 kg en 163 cm lang maar ik vind dat mijn bovenbenen echt dik zijn maar als ik op dieet ga dan geef ik altijd op heeft iemand een tip voor mij

@hierboven, jij moet helemaal niet op dieet.

Als je lange afstanden op een gewoon hardlooptempo loopt krijg je wel dunnere bovenbenen. Als je gaat sprinten worden ze heel erg breed en gespierd.

Afstandslopers hebben wel degelijk smalle benen. Van sprinten krijg je korte dikke spieren, van duurloop krijg je smalle, lange spieren.
Fietsen is inderdaad niet aan te raden want dan krijg je dus gigantische bovenbenen, de kuiten blijven vaak juist wel smal maar met erg dikke spieren erop als je ze aanspant.
Als er een laagje op zit dan kunnen alle sporten wel helpen, mits je gezond eet.

Het heeft weinig te maken met afvallen. Het heeft te maken met wat voor soort oefeningen.
Ik zeg trek je eigen conclusie

http://www.cardiotrainingfreak.com/wp-content/uploads/2012/10/sprinter-vs-distance-runner.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-v4iilSgNe2M/TchWWGO2BPI/AAAAAAAAAAw/vkq1xXPrOKA/s1600/marathoner-vs-sprinter-men.JPG

http://www.libertykettlebells.com/wp-content/uploads/2012/04/Marathon-vs-Sprinter_Combined1.jpg

http://cdn.joelrunyon.com/two3/wp-content/uploads/2012/08/MARATHONSPRINT.jpg

Ik vind dat juist mooi, van die brede bovenbenen… =’)
Maar ik heb geen idee, vooral geen spieren kweken dan? haha

Wel beetje overdreven het verschil haha :stuck_out_tongue:

Waarom overdreven, dat zijn athleten die trainen daarvoor. En het laat duidelijk het verschil zien.
Zeker is het niet mogelijk om dat precies zo te krijgen zonder professioneel dieet en veel trainen.

Heb het probleem ook, ik heb altijd al dikkere bovenbenen gehad (wel gespierd). Bij mij komt het van het sprinten, omdat je hier heel veel kracht voor nodig hebt, moet je veel meer beenspieren krijgen. De eerste seconde uit je startblok, moet je volledig je beenspieren gebruiken. Het nadeel is dus dat ik nu met dikke benen zit. Langeafstandlopers hebben idd dunnere benen, maar dat komt omdat zij andere spieren gebruiken, zij gaan ook andere (meer) vetten verbranden omdat hun inspanning langer duurt. Als sprinter heb je in een keer een explosie waarbij je al je kracht nodig hebt en verbrand je dus (enkel het sprinten, niet het trainen ervoor) op dat moment minder. Maar om terug te komen op de vraag. Je kan niet alleen op 1 plaats afvallen, je zal dan waarschijnlijk overal afvallen. Mijn advies zou zijn (ik ben geen expert) om wat langer op een rustig tempo te gaan lopen, dan hoef je niet echt bang te zijn dat je benen dikker worden en om te beginnen is dit beter. Hou er wel rekening mee dat het niet op 1 2 3 gaat, je zal geduld moeten hebben en ook een beetje op je eten letten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
X

Als je bijvoorbeeld lang over een vlak stuk loopt/fietst/rent dan krijg je strakke benen maar als je bergen onderweg tegenkomt dan worden ze gespierd.