dunne meisjes die zich niet zo voelen/zien

ben je ook dun (volgens BMI of de mensen om je heen)

maar zie/voel je het gewoon zelf niet ben je toch ontevreden met je gewicht?! :anguished:?

dat heb ik wel ik ben dun volgens de BMI maar zo voel ik me gewoon niet! vind het echt vervelend! ik wou dat ik mezelf gewoon accepteerde en e r niet zo mee bezig was?!

meer mensen die dit hebben?!

vertel jou verhaal

Aanvulling van moderator:
Een topic om te praten hierover vind ik prima, maar ik ga het wel even in de gaten houden. Je kunt hier namelijk heel goed praten over dit soort dingen zonder je lengte en gewicht te hoeven noemen. Dit soort topics gaan namelijk gauw een verkeerde kant op, en ik merk dat dat hier ook alweer gebeurt. Meisjes die hier niet over willen praten, maar die alleen hun lengte en gewicht even posten om complimentjes te krijgen/duidelijk te maken dat ze dun zijn/etc. Niet nodig, dus doe dat ook niet.

op een of andere manier ben ik niet tevreden met mijn bmi, het is gezond gewicht, maar ik wil liever een klein beetje daaronder zitten. (ik weet het, ik moet niet zeuren.) maar ik de laatste tijd word ik steeds tevredener over mijn lichaam :slight_smile:

Ik snap wat je bedoelt… haha.
Ik ben zelf ook best dun, en dat weet ik van mezelf wel, maar toch ben ik soms bezig met dat ik niet mag aankomen van mezelf, al wil ik dat diep van binnen wel. (meer vorm enzo?) Maargoed, hoeveel ik ook eet, ik kom niks aan. Behalve als het komt doordat ik een stukje ben gegroeid ofzo.
Ik weet niet wat een normaal gewicht is, maar ik ben 1.70 -paar cm groter misschien- en ik weeg 45 kg.
nouja ik weet niet of je er wat aan hebt ofzo. :stuck_out_tongue:
Maarja mensen zeggen wel vaak dat ik dun ben , maar dat is al mn hele leven zo.

mijn bmi zegt dat ik net op het randje zit van gezond gewicht en ondergewicht, ik heb een bmi van ong 17,5. En ik ben ook heel blij met mijn gewicht. Het is gewoon hoe ik eruit zie. Mijn benen vallen wel mee, niet bepaald dun maar wel mooie vrouwelijke vormen. Maar mijn buik is een ramp! Dat kan gewoon niet goed zijn, er zit gewoon veel vet aan wat je gewoon echt beet kan pakken. Dat wil ik wel wat minder hebben.

dit herken ik echt! Mijn BMI is ook iets onder gezond gewicht (geloof ik), en dat probeer ik zo te houden. Eigenlijk is dat heel raar want ja, het zou betekenen dat het niet gezond is.

Haha iedereen zegt altijd dat ik super dun ben en ze denken dan dat ik anorexia heb, maar dat is dus niet zo :stuck_out_tongue:
Ben al heel lang aan het proberen aan te komen haha
btw ben 13 jaar, 155 cm en 35 kg, mn bmi is 15

Ik denk dat er veel meisjes zijn die vroeger altijd heel mager zijn geweest en in de puberteit wat meer vorm (en dus ook vet) hebben gekregen, daar niet aan gewend zijn en dus niet tevreden met hun lichaam zijn.

echt herkenbaar allemaal!

Nope geen last van. Ben zelf heel dun en soms doen sommige mensen daar wel een beetje stom over (heb jij annorexia ofzo? Eet jij nooit? Jij lijnt zeker heel veel?). Maar ik ben het gewoon en tja ik accepteer mezelf gewoon zoals ik ben, zou jij ook moeten doen. Dan is je leven een stuk rustiger hoor :slightly_smiling_face: En waarom zou je trouwens ontevreden zijn over je eigen gewicht? Als je gewoon een gezond gewicht heb is het toch goed? Je kan je beter pas zorgen gaan maken als je gewicht schrikbarend hoog of laag is :open_mouth:

ja er word soms ook tegen mij gezegd van anorexia patient en ja moet je niet wat eten :S maar ik eet gewoon (soms heb ik zlefs het idee meer als sommige vriendinnen) maar ik sport ook veel!

maar ik wil toch soms lijnen of iniedergeval dingen weglaten zo heb ik welllis een week geen tussendoortjes meer gegeten maar ik ben ook weer bang dat ik wel doorsla ofzoiets (anorexia) en dan mijn sport niet meer kan doen…

ik weet eigenlijk niet, ik ben ook best dun. ( dta voelt raar om over jezelf te zeggen) Ik zie wel dat ik hele dunne armen heb, maar mijn dijen vind ik dan weer te dik. Meisjes vragen ook aan mij of ik anorexia heb, ik heb een bmi van 17 en ik hou heeel veel van eten

Nja later als je ouder bent zullen al deze zorgen vast wel over zijn, en dan denk je vast waar zat ik om te zeuren ik was zo mager als een lat ! Echt waar je moet het je eigen niet zo moeilijk maken, daar is het leven veel te kort voor ;d

Ja idd ik heb dat ook ik eet echt gewoon normaal tot veel, en ik blijf gewoon echt dun. Heerlijk toch ? Je kan gewoon zoveel eten als je wilt, zonder dat je op hoef te letten ofzo :grinning:
Weetje jullie zijn eigenlijk echt wel (beetje grof gezegd, maar khoop dat jullie het eens eindelijk inzien) zeikerds ( oh en niet al te lullig opvatten aub) Want er zijn meisjes die wél echt overgewicht hebben en die daar ook problemen mee hebben, of die wel echt op hun eetgedrag moeten letten en die zoveel vet hebben dat ze zichzelf niet meer goed kunnen bewegen enzo. En jullie zitten moeilijk te doen over dat je wéét dat je dun bent en je alleen niet zo voelt, dat is echt onzin eigenlijk.
Ik hoop dat jullie nu een beetje snappen wat ik met dit bovenstaande verhaaltje een beetje bedoel, en ik hoop dat jullie doorhebben dat jullie je echt zorgen maken om iets waar helemaal geen zorgen om gemaakt hoef te worden ! :grinning:

^^^^^^ klopt we zijn zeikerds EN ja er zijn mensen di eveel meer een probleem hebben

maar laat ons lekker zeiken onder mekaar :stuck_out_tongue: wij willen ook gewoon ons verhaal kwijt! want als je hier idd met mensen over gaat praten die een normaal/over gewicht hebben verklaren ze je voor gek…

Ik dacht juist dat je , je eigen wilde accepteren zoals je was? en dat je er niet zo bezig mee wilde zijn? Dan kan je beter minder gaan zeiken en meer gaan praten over bvb een oplossing ofzo ? :slightly_smiling_face:
Ik weet er misschien wel 1? ;d Allemaal foto’s van super dikke mensen rond je spiegel hangen? Dan moet je wel inzien dat je echt dun bent (okee dit is misschien een beetje lullig voor de dikke mensen onder ons, maarja als jij er door beter zal voelen :d )of als je je echt dunner wil voelen/lijken, kleding aan wat je slanker doet lijken, hakken dragen (lijk je ook slanker door) en correctie dingen dragen ofzo? van die dingen die je over je buik kan doen ?

Maar alsjeblieft begin niet met afvallen! :no_good_woman:

en nu zal ik dan mn mond maar gaan houden… haha :zipper_mouth_face:

ik heb een tijdje gehad dat ik mezelf echt dik voelde en ook dik zag in de spiegel.
Wilde afvallen en al die dingen
Maar ik ben gewoon normaal/dun en dat zie ik nu ook.
Gelukkig. Heb de heletijd tegen mezelf lopen praten, ik ben niet dik ik ben niet dik en uiteindelijk heeft het gewerkt (:

Ja dat ja!
Ik ben zelf ook altijd heel dun geweest, en nu ben ik wat aangekomen, ik ben opzich wel tevreden met mijn lichaam hoor, want vroeger had ik geen vormen en zag ik er net uit als een bezemsteel :’) maar soms denk ik wel he, had ik nou net iets dunnere bovenbenen, of was mn buik nou net iets platter…