Dunne, droge huid rond ogen

Hoi meiden,

Ik heb rond mijn ogen zeer dun huid dat snel geirriteerd raakt, en ik haat het! Ik zit er echt mee in omdat het alles lelijk maakt. Ik zou graag wat dikker en voller huid rond mijn ogen hebben. Weet iemand of er bepaalde cremes of bepaald eten daar voor kan zorgen? ik zit hier al heel mijn leven mee,( heb het geerfd van mama). Maar ik vind het echt lelijk en dun uitzien.

xx

Oogcreme. Deze hebben ze al heel budgetproof van het Kruidvat merk (staat bij die bruine potten, en dan moet je die kleine bruine potjes hebben. Er staat op waar ze allemaal goed voor zijn).

d

Dnkjewelll ! Zal ik doen, en werkt dat dan permanent? :d

Je zou ook eventueel de huisarts kunnen bellen en het probleem voorleggen. Misschien heeft hij/zij hier een betere oplossing voor, dat bespaard je misschien ook weer geld op cremes die je gaat kopen die je niet nodig hebt of helemaal niet werken.

Eet je veel suikers/ snelle koolhydraten? Want als dat zo is, dan kunnen de glucose moleculen die zijn opgenomen in het lichaam kleven aan de eiwitten in je lichaam. Collageen en elastine in je huid worden daardoor stroef, star of dun doordat de eiwitten (proteinen) weinig ruimte krijgt van de glucose moleculen. Advies: neem wat minder (snelle) koolhydraten zoals snoep, koek, gebak en frisdrank.