Dunne benen

Heyy, ik ben een meisje van 15 jaar alleen ik vind mezelf te dik…
As het zomer word doen alle meisjes een kort broekje aan alleen als ik dat doe vind ik me benen te dik. En als ik een strak shir aandoe heb ik het idee dat iedereen me aankijkt omdat ik te dik ben. Ik wil zo graag proberen om voor de zomer dunne benen te hebben iemand tips op dit voor elkaar te krijgen?

Volgens mij is er ook een officieel topic voor hoe krijg ik dunne benen. Maar het is al een tijdje geleden dat ik die heb gezien, maar zou je even naar kunnen zoeken.

En inderdaad: google is your best friend!

proberen wat te afvallen(als je echt te dik bent volgens je bmi, vraag even aan je ouders/vriendinnen of ze denken dat je wel wat kilo.s kan verliezen) en workouts doen voor benen, maar ik zou niet alleen voor je benen doen want anders is het allemaal niet meer in verhouding

http://www.youtube.com/results?search_query=leg+workout+for+women+at+home+no+equipment&oq=leg+workout+for+women+&gs_l=youtube.1.0.0l10.8027.8027.0.9446.1.1.0.0.0.0.65.65.1.1.0...0.0...1ac.1.M5hviPuLa70

Wat versta jij onder “dikke” benen?

Benen dat een short niet meer past en dat het gewoon 100% vet is…

Foto?

En waar komt dat 100% vet vandaan, denk je? Hoeveel weeg je? Onthoud dat je ook nog volop in de groei zit he. Doe je zelf vooral niks te kort qua maaltijden en goede voedings/bouw stoffen!

Eet je gezond? of pak je veel ongezonde tussendoortjes? Bij veel meiden begint t bij de benen/billen. Gelukkig is het een zone die goed te trainen is met oa fitness. Ik zou zeggen; aan de bak! Zomer komt eraan!

Krijg meer zelfvertrouwen en pak vaker de fiets naar school in plaats van achterop de scooter van je vriendje/grote broer. Trainen doet wonderen als je blubberbenen hebt.

Ik fiets al 3 jaar elke dag 8 km heen en 8km terug naar school… Dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb een abbonement op de sportschool alleen wat kun je daar het beste doen om dunne benen te krijgen?

Meestal zit het ook in je figuur of je dunne of wat stevigere benen hebt, maar je kan oefeningen opzoeken en natuurlijk kijken naar je voedingspatroon.
Bijvoorbeeld wat meer fruit en minder snoep.
Maar onthou: dunne benen zijn geen levensdoel, dus laat jezelf er niet teveel in meeslepen :wink:
Succes!!

Een abonnement alleen is niet genoeg. Minstens een half uur cardio en de lichte oefeningen voor je benen. Alle been-oefeningen zijn goed, anders staan ze niet in de sportschool. En als je jezelf echt belachelijk dik vind, dan zou ik er ook bij gaan hardlopen (worden je benen strak van). En twee keer in de week is niet genoeg, als je resultaat wil zien moet je voor de 4 keer gaan. Het is niet makkelijk, was het dat maar.

Door iets met dat abonnement te doen. Beenspieroefeningen zijn er genoeg, vraag maar aan een instructeur daar welke je het beste kunt gebruiken.

Je kan inderdaad gaan trainen, maar je moet ook bedenken dat het soms gewoon je bouw is. Kijk eens naar je familie, als zij ook stevigere (boven)benen hebben dan denk ik dat je jezelf het beste kan accepteren, want je kunt met trainen niet je hele bouw veranderen. Het helpt vaak wel om je benen wat strakker te krijgen en vaak scheelt dat ook een beetje.

Wat je vooral niet moet doen is jezelf toch in een klein shortje proberen te wringen, dan accentueer je juist alleen maar waar jij je onzeker over voelt. Koop er eentje die goed zit en dan mogen ook jouw benen gezien worden hoor! Niet iedereen heeft dunne stelten en met stevigere benen is helemaal niets mis. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het wel meevalt met je dikke benen, want meiden willen wel eens overdrijven.

Wat je kunt doen om het slanker te krijgen is gezond eten (dus snacks laten liggen maar wel de gezonde producten eten) en cardio. Veel succes!!

Ik fiets zelf ook 11km heen en 11km terug elke dag, en ik heb juist daarvan nog dikkere benen gekregen. Onder dat laagje wat je dan hebt heb je waarschijnlijk al hele mooie beenspieren zitten, alleen kun je dat niet zien door wat er nog overheen zit. Ik vind het bij mezelf ook verschrikkelijk.
Dus ga gezond eten (genoeg maar clean), ga aan de cardio (afstandslopers hebben vaak smallere benen, dus dan kun je de fiets-benen tegengaan), en doe lichte oefeningen met veel herhalingen voor je benen, daar krijg je namelijk lange smalle spieren van in plaats van dikkere die je van het fietsen krijgt.

Doe iets met je abonnement, vraag eventueel een instructeur wat je het beste kunt doen.
Kijk vantevoren wel echt of je wel écht te dik bent.

Plaatselijk afvallen is onmogelijk, dus verwacht niet dat je na een maand veel dunnere benen hebt.

Je zou eens rond kunnen kijken in het Sport Food dinges gedeelte? :’) Ik ben ermee eens dat plaatselijk afvallen niet kan, maar toen ik zelf 6 weken lang mijn buik ging trainen was die véél strakker en in mijn benen zag ik geen verschil. Dus je zou op youtube naar goede trainingsfilmpjes kunnen kijken. Als je leg-workouts met gezond eten en cardio combineert zul je wel verschil zien na een aantal maanden.