Ik ben ook slecht in eten als ik net op ben, dus ik smeer altijd extra brood voor onderweg (vroeger at ik vaak 1 boterham op de fiets, nu ontbijt ik vaak in de bus pas echt).
In plaats van brood ben ik als ontbijt voor thuis yoghurt gaan eten met fruit en cruesli er doorheen. Vooral Turkse yoghurt heeft veel eiwitten en (onverzadigde) vetten, maar het is ook wel erg dik, dus ik meng er dan wat water doorheen zodat het makkelijker mengt met het fruit en de muesli en ik het sneller kan eten. Daarna eet ik dus altijd nog minstens 1 boterham.
Verder heb ik altijd sultana’s en/of mueslirepen en fruit bij me die ik dan tussendoor eet. In de pauzes (ook de kleine pauze) eet ik 1-2 boterhammen en vaak op de weg naar huis of vlak voor vertrek ook nog een boterham als ik er 1 over heb, of anders fruit, sultana’s of muesli. Ik voel me snel slap dus als ik moet fietsen zorg ik van tevoren dat ik in ieder geval genoeg snelle suikers binnen krijg.
Misschien kun je proberen het er met je ouders over te hebben als je er echt zo erg mee zit. Dan kan een van je ouders misschien mee naar de huisarts als je daarheen wilt. Maar ze kunnen je misschien ook helpen door iets extra voor je te koken 's avonds, zodat je dat mee kan nemen voor tussen de middag?
Succes in ieder geval!