Dumpen vanwege een ander ?

Hai,

Ten eerste vind ik ‘dumpen’ een heel stom woord, maar ik wist eventjes niet hoe ik het anders neer moest zetten. :’)

Ik zit een beetje in een rot situatie. Ik heb een vriend, een paar maandjes al, en er is helemaal niks mis met hem. Behalve dat hij totaaaaal geen haast heeft met o.a werk zoeken, zijn rijbewijs halen en een beetje te sparen. Stiekem vind ik dat best jammer want we wonen vrij ver uit elkaar - met de trein 1,5 uur -en ik ben altijd de gene die alles betaalt of voorstelt.

Maar nu ben ik een jongen tegen gekomen die wat ouder is en eigenlijk precies heeft waar ik al een tijdje naar verlang. Hij woont ook nog eens best dichtbij en hij lijkt me een hele lieve, verantwoordelijke jongen. Die mij ook nog eens ziet zitten…

Ik zit er eerlijk gezegd een beetje door in de knoop ! Natuurlijk houd je van je vriendje, maar als het zo blijft gaan zie ik mezelf er niet veel gelukkiger van worden… En daarbij denk ik steeds vaker aan die ander…

Ik wil hier heel graag eerlijk over zijn tegen mijn vriend maar ik weet niet of het nu een of andere bevlieging is, of dat ik echt verliefd begin te worden op iemand anders.

Iemand ervaringen hier mee ?? Of tips ? Want ik heb echt geen flauw idee wat ik hier nu weer mee moet, ik kamp al twee dagen met darmklachten van de stress.

Sorry voor het lange verhaal. Bah.

Ik zou eens goed met je vriend praten. Het is niet echt de bedoeling dat jij altijd alles betaalt. Maar om je vriend opzij te zetten voor iemand die je waarschijnlijk niet zo goed kent, vind ik echt te ver gaan op dit moment.

Wat Fossil zegt. En als je hebt gepraat, zou ik ook met de andere jongen gaan praten. Ziet hij jou echt zitten en denk je dat je een toekomst met hem hebt? Ik zou ook nog even wachten met ‘dumpen’, omdat je dus nog weinig weet, en het ook nog niet echt hebt laten bezinken.

Ben je op dit moment gelukkig met je vriend? Ik heb deze gevoelens ook wel eens, maar als ik dan eens heel goed na ga denken weet ik dat ik mijn huidige vriend echt niet kwijt wil, hoe leuk andere jongens ook lijken/zijn!

Ik denk dat je eerst voor jezelf goed na moet denken of je echt bij je huidige vriend wilt blijven. En als je besluit dat je dat wil dan kun je altijd nog met hem praten over de dingen die je dwars zitten.
Als je dit niet wilt? Dan zou ik het gewoon uitmaken, of het nou wat wordt met die andere jongen of niet.

als ik jou was zou ik het nog even wat tijd geven en zeker geen overhaaste beslissing maken.

ik heb nml precies hetzelfde gehad en heb het uitgemaakt met mijn vriendje. Maar na een maand kreeg ik heel erge spijt en toen is het het weer aangegaan. Het is nu een halfjaar geleden maar ik lig soms nog te huilen in bed omdat ik het mezelf niet kan vergeven dat ik het ooit uit heb gemaakt met mijn vriendje… :frowning_face:

Vaak, als het slecht gaat in een relatie, denk je dat het gras groener is aan de overkant. Maar de kans is groot dat je je vriend dumpt en daar onmiddelijk spijt van gaat krijgen. Wat jij moet doen is eerst praten met je vriend over meer verantwoordelijkheid en het feit dat jij altijd alles betaalt enzo…Als je relatie nog verslechtert en hij niks wil veranderen, dan zou ik het tenminste éérst uitmaken en een tijdje wachten tot je ene relatie begint met die andere jongen.

moeilijk, ik zou als ik jou was goed met je vriend praten
en erzelf ook nog heel erg goed overnadenken!