Dummy

Een paar weken terug hebben wij met onze kunstklas allemaal een dummy gekregen (een boek met honderd witte bladzijdes) en die moeten we in een half jaar helemaal vol hebben.
Super leuke opdracht, vond ik, alleen ik heb nu zo’n 35 bladzijdes vol en ik heb echt totáál geen inspiratie meer. Weten jullie misschien wat ik er nog in kan maken?

Er mag in principe alles in staan, van portretten tot random waardeloze waterverfschilderingen tot een leeg vel met slechts een woord erop.

Oh dit moest ik ook doen voor school! Zelf kwam ik altijd op inspiratie door op instagram andere mensen te volgen die veel tekende, of door op deviant art te kijken.

Ik heb zelf inderdaad ook al op pinterest, weheartit en instagram e.d. gekeken alleen ja, ik kan soms niet echt goede dingen vinden haha :grinning:
Op deviantart heb ik al eens gekeken, maar nog niet super goed, dus ik kan daar inderdaad nog even een keer op kijken. Bedankt iig!

Ga anders opzoek naar van die maand challenges zoals Inktober. Er is hier ook een topic over In het topic zitten verschillende lijstjes met alle onderwerpen. Misschien heb je hier iets aan?

Bedankt iedereen!

Veel naar waarneming tekenen helpt ook; snelle schetsen van mensen bijvoorbeeld, gebouwen in je omgeving. Dan gaat het hard.

een collage met afbeeldingen die jou inspireren! of iets met zelfde kleuren/onderwerp ^^ dit heb ik ook in mijn dummy zitten en het is gewoon een leuke toevoeging

Ik schrijf zelf alle gedachtenspinsels in m’n dummy in de vorm van een woordweb. Ook plak ik er collages in inderdaad met inspiratie of foto’s van mooie dingen in het dagelijks leven. Daarnaast moeten wij er feedback van anderen in zetten, werk van professionals die je inspireren en vooral niet bang zijn iets ‘lelijks’ te maken, maar juist veel experimenteren.