Duizelingen

Ik heb de laatste tijd ontzettend veel last van duizelingen.

Eerst dacht ik dat ik misschien zwanger was want tot een week geleden had ik meer symptomen van zwangerschap. Ik ben alleen gewoon normaal ongesteld geworden en de rest van de symptomen zijn gewoon uitgebleven, op 2 na. De duizelingen en de stemmingswisselingen, die zijn erger geworden.

Nu zit ik vollop in mijn examens en denk ik dat het misschien zou kunnen komen van de stress/spanning/zenuwen. Ik heb plotselinge huilbuien en ben nu 3x bijna flauwgevallen, dus dat echt alles zwart werd voor mn ogen, en ben constant gewoon licht in mn hoofd.
Ik had net mijn wiskunde examen en werd onder het examen ook weer heel erg duizelig en alles werd zwart voor mn ogen.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik hier tegen kan doen?
Ik slik wel van die kalmerende druppeltjes en probeer me niet al te druk te maken.

Jeetje dit is wel heftig. En zeker verrot dat dit juist in deze periode komt, maar ik denk dat het er wel iets mee te maken heeft inderdaad. Ik begrijp je stress.

En ik wilde al zeggen; neem van die valeriaanpilletjes, maar dat doe je dus al. Bij mij helpt het in ieder geval.

Is het trouwens alleen als je op staat? Of ook als je gewoon loopt? Ik heb namelijk altijd als ik opsta dat het zwart wordt voor mn ogen, omdat ik dan te snel opsta of zo.

is het echt de hele tijd? Want ik heb dat ook wel eens als ik ongesteld moet worden namelijk. Maar als je het de hele maand door hebt dan is het waarschijnlijk wel wat anders…

misschien bloedarmoede? Ik zou even naar de dokter gaan als ik jou was :wink:

Iedere keer gebeurd het als ik zit.
Het is idd heel vervelend, tijdens mn examen net ook ik zag al hele scenario’s voor me wat er was gebeurd als ik daadwerkelijk was flauwgevallen en mn examen niet mocht afmaken -.-’

@ Chocolaatje, het is toevallig wel het ergst geworden sinds een dag of 4 nu ik ongesteld ben.

cinnarizine pilletje wil af en toe ook wel eens helpen het is iig het proberen waard, ik had er ook vaak last van nu nog wel eens ik zeg: naar de dokter!

Ik heb dat ook. Komt doordat mijn bloeddruk heel laag is. Misschien eens langs de dokter gaan?

Edit: Oh, ik had over de huilbuien en stress gelezen. Dan zal 't wel niet aan je bloeddruk liggen.

het kan ook aan je ogen liggen ik bene 1 maand ongeveer heel duizelig geweest of dat dingen heel waazig werden . Omdatik op dat moment heel moe was ook door leren van examens

Toen moest ik naar de opticien en blijkt dat me ene oog niet g oed reageert op me ander en als je dan al moe bent enzo kan dat te veel worden zeker met bijv lezsenenzo en dan kan het zijn dat je (tijdelijk) en bril moet met een prisma maar zonder sterkte

dubbelpost

Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt. Ik heb last van een soort paniekaanvallen, en dan ga ik ook allemaal erge dingen bedenken wat er wel niet kan gebeuren, ik maakte mezelf gek. Dacht zelfs dat ik dood ging!
Toen ben ik 2x naar de dokter geweest, en beide keren kwam er niks uit. Hart in orde, longen in orde, bloed in orde.
Sindsdien heb ik het niet meer.
Ik denk dat je op de een of andere manier jezelf gerust moet stellen. En dit is echt niet makkelijk.
Ik loop nu bij een paniektraining en die vrouw zegt:
als je weer zo’n aanval krijgt kijk je op de klok hoe lang het duurt, en zoek je afleiding. Je zult zien dat je er altijd weer uit komt dus dat er niks gebeurt!

Maar ik weet niet zo goed hoe jij jezelf gerust kan stellen… misschien ook bedenken dat je er altijd weer uit bent gekomen?

Ik heb al een bril. :wink:

@ de rest, ja, ik zal maar eens een afspraak maken bij de dokter dan.

ik zit ook in examenperiode en heb ook echt last van stemmingswisselingen. als mijn zusje naar mijn kamer komt om me nog even succes te wensen moet ik echt moeite doen om niet te huilen en als ik gewoon een lief smsje krijg van mijn vriend hetzelfde verhaal. waar ik voorheen nooit last van had.
ook hoofdpijn en duizelig. voornamelijk tijdens en na de toets. ik denk dat het gewoon de stress is en dat de een dat meer heeft dan de ander. misschien even afwachten tot na je examens en kijken of het minder wordt?

Misschien dat het inderdaad komt door de stress. Vooral de huilbuien, heb ik ook altijd last van. Maar duizelingen niet zo. Misschien dat je wat te weinig gegeten hebt door de zenuwen. Als je leert en examens maakt verbruik je immers veel energie. Als je je erg zorgen maakt zou ik even naar de dokter gaan, of als je geen tijd heb even bellen, misschien weet hij zo wat het is…

Hopelijk wordt het snel beter, veel succes nog met de examens!

Mijn tante heeft ook vaak last van duizelingen en het heeft iets met haar bloed te maken, bloedarmoede ofzo?

gewoon stress lijkt me?