Duizelig na griep?

Hallo allemaal, ik ben sinds vorige week woensdag ziek.
Ik dacht dacht vorige week donderdag weer naar school te kunnen, omdat ik me weer beter voelde. Totdat ik donderdagnacht niet kon slapen, dus besloot ik vrijdag ook maar thuis te blijven. Vrijdag heb ik tussen de middag een broodje ei gegeten, en heb de heledag overgegeven en zaterdag ook… Alles wat ik at, en dronk kwam er weer uit… Nu gaat het wel weer wat beter. Maar ik ben zooo duizelig… Heeft iemand dit ook een keer gehad? En heeft het met elkaar te maken? M’n moeder zegt dat het met de griep heeft te maken… Maar ik heb volgende week een toetsweek, en moet dus superveel leren, maar ik kan me zo echt niet concentreren op het leren! Ik wil er zo graag vanaf … Iemand enig idee hoe ik er vanaf kom … ?

Ik was vorige week woensdag ziek, niet ik ben. :slightly_smiling_face:

Ja, dat kan heel goed te maken hebben met elkaar. Je evenwichtsorgaan is gewoon even van z’n padje af. Maar ook omdat je alles weer uit kotste wat je at kan je duizelig zijn.

De meest bekende oorzaken van een stoornis van het evenwichtsorgaan zijn:
letsel aan het hoofd door een ongeval (scheur in het rotsbeen; hier liggen het binnenoor en evenwichtsorgaan);
ontstekingen (griep, middenoorontsteking);
de ziekte van Ménière (onvoorspelbare aanvallen van duizeligheid);
doorbloedingsstoornissen van evenwichtsorganen en/of hersenen;
een goedaardige tumor op de evenwichtszenuw.

Sorry haha!
Nou oke bedankt, dus t heeft geen nut om er mee naar de dokter te gaan ?

Jawel. Je bent SINDS vorige week woensdag ziek. xD Ze is het nog steeds, dus ze was het niet. Dus ja, wat ze zei klopt gewoon. (:

Maar ik denk inderdaad dat het niet helpt om naar de dokter te gaan. Gewoon veel uitrusten en proberen gezond te eten enzo, helpt waarschijnlijk het beste.

Oh, ik dacht dat ze alweer beter was. Sorry my bad. Had het verkeerd gelezen!

Oke, bedankt! :slightly_smiling_face:

Het kan idd heel goed bij de griep horen. Als je een paar dagen amper hebt gegeten of je bent erg verkouden dan kun je ook duizelig zijn. Als je er erg last van hebt, kun je wel de dokter bellen. Vaak kan de assistent dan ook aangeven via de telefoon of je er iets tegen kunt doen of dat je gewoon moet afwachten;)
Beterschap!

Het is nogsteeds niet over, en ik ga straks naar de dokter.
Ik schaam me best voor het lopen, vooral als ik in een winkel ben en ik ben moe, dan zullen mensen haast denken dat ik dronken ben ofzo …

Mijn linkerpupil is ook kleiner dan mijn andere, en ik kijk superscheel.
Ik loop vooral naar rechts toe…

En ik kan me dus supermoeilijk concentreren, en dat terwijl ik in een toetsweek zit,

Vorige week heb ik de dokter ook gebeld, en die zei van: het hoort bij de griep en het is binnen 3/4 dagen weer weg. Zoniet, bel dan even terug.
Maar het is niet over, en eerlijk gezegd geloof ik niet meer dat het van de griep komt…

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Als het nu niet over is zou ik toch maar even de arts bellen.

Verder ben je waarschijnlijk duizelig omdat je weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik weet niet of je alweer normaal kan eten, maar anders kan je misschien iets van een suikerklontje nemen, of Cup-A-Soup ofzo, dat helpt bij mij tegen duizeligheid.

Beterschap!

Ik ben sinds gisteren opgenomen in het ziekenhuis.
Heb testen gehad, en een MRI scan.
een hersenvocht punctie, via een ruggenprik.

En ik heb MS.
Misschien al wel 2 jaar…
Het was dus ookgeen griep wat ik had …

wow! heel veel sterkte meid!

Je evenwichtsorgaan in je oor kan misschien aangetast zijn.
Dan verlies je je evenwicht en ben je constant duizelig.
Gewoon goed uitzieken en lekker blijven liggen.

Wow! MS? Dat is echt super heftig! Heel veel sterkte!

Dankje… ja had t zelf helemaaal niet verwacht, ook omdat ik nog maar 16 ben enzo… 't was wel even schrikken!

Heel veel sterkte!

Sterkte meid.

Bedankt :slightly_smiling_face:
Ja… k moet t zelf nog een plaatsje geven …
het lopen gaat hard achteruit, heb vandaag ook in een rolstoel gezeten .’
maar ik hoop op het beste!

Heeel veel sterkte!<3

Ah wat een slecht nieuws zeg. Heel veel sterkte ermee! <3