Duitse leestekst

Hallo,
maandag heb ik een proefwerk voor Duits.
We krijgen een tekst en daar moeten we vragen over beantwoorden…
De toets zou ong. 90 minuten duren, we krijgen 100 minuten voor de toets. We mogen een woordenboek gebruiken, maar dat kost wel veel tijd als je dingen moet opzoeken…
Ik ben op zoek naar tips om het zo goed mogelijk te maken, ik ben namelijk niet goed in Duits lezen en voor Duits sta ik al niet echt heel hoog…
Alle tips zijn welkom,
xx

Goed aandachtig doorlezen, alles voor jezelf proberen te vertalen, dat je de tekst snapt. En ik weet niet of er bij de vragen staat waar het in de tekst staat, want dan kun je alleen het stukje wat je nodig hebt echt vertalen met je woordenboek, en de rest gewoon voor jezelf.

Succes !

Ik heb ook zo’n toets volgende week. Ik denk dat ik maar op Duitse sites ga kijken enzo… Ik weet het eigenlijk ook niet.

Ik heb 'm al gehad
ik kijk meestal eerst even waar de tekst over gaat, weet je in welke gedachtegang je een beetje kan denken
vervolgens lees je de eerste vraag en die zoek je op in de tekst.
Je hebt waarschijnlijk abcd vragen, dus streep sowieso de antwoorden weg waarvan je zeker weet dat die het niet zijn … Lees het stukje steeds over om op een goed antwoord te komen …

crappy uitleg, maar zo doe ik 't.

Bedankt :]
Meer tips zijn welkom!

Wij moeten voor duits elke week een lees/luister-verslag maken, dit helpt wel om duitse teksten beter te begrijpen!
Handige sites:
www.spiegel.de
www.welt.de
en op www.duits.de - vaklokaal duits - lezen - en dan staan er links naar teksten enzo;p

Nouja misschien heb je er wat aan, en ik kan het ook helemaal begrijpen als je geen zin hebt om artikels te lezen, dat heb ik namelijk ook nooit!