Duitse Airbus neergestort in de Franse Alpen

Airbus neergestort in Frankrijk

‘PARIJS -
Een Airbus A320 is dinsdagochtend neergestort in de Franse Alpen. Het gaat om een toestel van de Duitse prijsvechter Germanwings. Het vliegtuig was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf. Er zaten 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. De Franse premier Manuel Valls heeft de crash inmiddels bevestigd. Hij zegt te vrezen dat niemand van de inzittenden de ramp heeft overleefd.’

Het volledige artikel is hier te lezen: http://www.telegraaf.nl/buitenland/23840941/Airbus_stort_neer_in_Frankrijk.html

Wanneer je hier naar onder scrollt zie je live updates van nieuws over de ramp: http://www.nu.nl/algemeen/4017518/live-hoogstwaarschijnlijk-geen-overlevenden-vliegtuigramp-germanwings.html
Ik denk dat ik niet de enige ben die dit soort nieuws best wel schokkerend vind. Het leek me dus wel een idee om er een topic over aan te maken waar we het met elkaar erover kunnen hebben en de updates kunnen delen.

Pff heftig…
Ik had dit nog niet gelezen, maar ik ga dit nieuws wel even volgen.
Ik krijg trouwens de indruk dat er de laatste tijd best veel ongelukken met vliegtuigen gebeuren.

Ik dacht precies hetzelfde… Afgelopen twee jaar zijn er wel veel vliegtuigcrashes. Ik denk niet dat er een verband is, maar het valt wel op. Ik ben afgelopen zomer ook nog met Germanwings gevlogen naar barcelona vanuit dusseldorf. Ik weet dat er nog duizenden anderen zijn die dat hebben gedaan, maar daardoor voelt het wel opeens een stukje dichterbij.

He bah, door al deze verhalen heb ik niet zo’n zin meer om met het vliegtuig ergens naar toe te gaan :’) Ook al weet ik dat het in 99% van de gevallen wel goed gaat en dat vliegen veiliger is dan autorijden maar toch he, wat lijkt het me afschuwelijk om in zo’n neerstortend vliegtuig te zitten.

Ik volg het op TV nu. Wat een afschuwelijke ramp weer.
Weet ook wel dat de kans op een crash ontzettend klein is, maar jeetje, jij zelf/je familie zou er maar in zitten. Als het dan fout gaat, spreek je ook meteen van tientallen slachtoffers. Hoop dat ze er niets van mee hebben gekregen…

Ah, wat naar zeg :frowning_face: ik wens de nabestaanden veel sterkte.

ik vind het vooral erg van die schoolklas :frowning_face:

Ja, bah. Echt afschuwelijk weer, ben wel ‘benieuwd’ wat er precies is gebeurd. Hopelijk kunnen ze daarachter komen.

8 minuten lang wetend dat je ten onder gaat… afschuwelijk!

Zulke ingrijpende gebeurtenissen raken bij echt. Het is echt een tijdje dat er weer een vliegtuig in Europa is neergestort. Los van mh17 maar die werd geschoten.

Dat is ook de gedachte die de hele tijd in mijn hoofd zit ja. Bizar zeg.

Dat lijkt me inderdaad écht verschrikkelijk. Daar zijn gewoon geen woorden voor gewoon. Dat gevoel dat je wéét dat je over een paar minuten dood zal gaan, dat gun je niemand.

Ik ben trouwens heel benieuwd of er niet iemand de cockpit in is gegaan, en de piloten heeft bedreigd. Dan is het wel een aanslag. Ik vind het zo gek dat er geen noodsignaal is afgegeven…

Echt vreselijk…
Ik heb zo toch nog altijd een beetje hoop dat als de hulptroepen aankomen dat er nog mensen in leven blijken te zijn
maar helaas :frowning_face:

Ik ook wel inderdaad. Hij heeft waarschijnlijk 8 minuten een vrije val gemaakt. Hoe kun je 8 minuten lang een vrije val maken vraag ik me dan af.

Precies. En er was bij het opstijgen helemaal niks mis met het vliegtuig. Ook waren de weersomstandigheden gunstig, en werd precies dezelfde route gevlogen als normaal. Ik vind het vreemd.

Ook ben ik bang dat als het wel een aanslag is, het in de doofpot wordt gestopt.