Duits mondeling

-

Ik ben een ramp met grammatica, maar die laatste zin is een geniale afsluiting :grinning_face_with_smiling_eyes:

Is dat niet een beetje weinig voor drie minuten?
Verder heb ik geen Duits meer, dus ik kan het niet voor je verbeteren sorry :wink:

Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar je moet toch ook Jahre afentoe in Jahren veranderen?

-

-

YEAAH!! GEEN DUITS xD
khad vandaag frans mondeling… ging rampzalig (want mijn vriendin waarmee ik werk heeft dus bijna niks geleerd omdat ze toch blijf zitten >_>) GELUKKIG was het een individueel cijfer C= dus suc6 ^^

-

haha ik heb echt spijt dat ik frans heb gekozen eigenlijk xD ik had precies hetzelfde als jou :stuck_out_tongue: ook superslecht in de naamvallen… naja, kheb deze week toetsweek… als ik die ff goed maak ga ik misschien over… want ik sta nu 5 onvoldoendes >_>

volgensmij is het wel goed hoor alleen er zitten toch bijna geen naamvallen in of ben ik nou domm ?
ik zie er maar 3 staan ofso .
en volgensmij heb je nog wel tijd over als je alleen dit gaat vertellen :'p

-

Als ik het goed heb, is dat alleen als het Dativ meervoud is.

daar haal je geen 3 min mee denk ik

Gewoon wat brallen, als je uitspraak maar goed is.

Mein Vortrag handelt von K. K ist vierzehn Jahre alt und sie kommt aus Afghanistan. Sie kam in den Niederlanden wenn sie zwei Jahre Alt war und hatte zwei Jahre in Drenthe gelebt. Dann kam sie in S. zu leben und sie lebt immer noch dort. K hat drei Schwestern; H, Z und S. H ist fünfzehn Jahre alt, Z ist zehn Jahre alt und S ist zechs Jahre alt. Ihre Familien lebt in der ganzen Welt und K geht oft nach ihren Vettern in die Ferien. Ich traf K in der Siebten Klasse und wir sind immer noch gute Freundinnen. Die meisten Fächer in der Schule findet sie langweilig,aber sie bekommt gute Noten. Sie ist sehr gut in Mathe und sie hilft mir oft entlang. Später würde sie gern Kinderartzin. Das war mein Vortrag,Vielen Dank für euere aufmerksamkeit.

Zo een paar foutjes eruit gehaald, maar ik weet niet of nu alles goed was.
Wij hadden onze mondeling in Aurich!

-

Wauw! Ik moet 20(!) minuten over een eigen onderwerp en een stukje voorlezen. Ik weet het ook niet :frowning_face:

frans :bowing_man:
hihi

Mein Vortrag handelt von K. K ist vierzehn Jahre alt und sie kommt aus Afghanistan. Sie kam in die Niederlände wenn sie zwei Jahre alt war und sie hatte zwei Jahre in Drenthe gelebt. Danach kam sie in S. wohnen und sie wohnt immer noch dort. K hat drei Schwestern; H, Z und S. H ist fünfzehn Jahre alt, Z ist zehn Jahre alt und S ist zechs Jahre alt. Ihre Familien lebt in der ganzen Welt und K geht oft nach ihren Vettern in die Ferien. Ich traf K in der Siebten Klasse und wir sind immer noch gute Freundinnen. Die meisten Fächer in der Schule findet sie langweilig, aber sie bekommt gute Noten. Sie ist sehr gut in Mathe und sie hilft mir oft entlang. Später möchte sie gern Kinderartzin bekommen. Das war mein Vortrag, Vielen Dank für euere Aufmerksamkeit.

I dunno of het zo klopt, maar voor mijn gevoel is het zo ‘etwas besser’ :rainbow_flag:
Maar voor de zekerheid zou ik op iemand anders gevoel afgaan, wil het niet op m’n geweten hebben als het helemaal fout is -.0’

Succes!