Duits mondeling, help!

Hallo meiden!

Ik moet een Duits mondeling doen, maar ik kom er niet uit. Ik moet het volgende kunnen beantwoorden in het duits:

Welke bijbaan heb je?

• Ich trage Zeitungen aus.

Hoe vaak doe je dit werk?

• Ich arbeite Zehn Stunden pro Woche

Hoe ben je aan dit baantje gekomen?

• Ich habe der Firma angerufen und um ein Viertel gefragt.

Noem een voordeel en een nadeel van dit werk.

• Ein Vorteil ist dass ich Geld bekommen, ein Nachteil ist das ich arbeite müssen

Hoe lang doe je dit werk al?

• Ich arbeite jetzt eine Jahre

Noem 2 eigenschappen die je nodig hebt voor dit werk?

• Du musst gut laufen können und Stark sein

Hoeveel verdien je ermee? Wat doe je met het geld?

• Ich bekomme 68 Euro pro Monat.
  • Ausgehen und Kleidung kaufen.

Er zitten zeker weten fouten in, weten jullie hoe het wel moet? Het is heel belangrijk voor me…

XX

Up :flushed:

Met het duits kan ik je niet helpen want ik durf niks met zekerheid te zeggen…
Wel vind ik je antwoorden een beetje stom, een nadeel van je werk is dat je werken moet? Ik vind dat je wel iets orgineler kan zijn.
Maar goed echt helpen kan ik je dus niet!

Met zo’n mondeling hoeft het niet zo precies hoor.
Bij mij begon hij gewoon wat duits te praten over van alles.

Uhm. Wat bedoel je precies met: ‘Ich habe der Firma angerufen und um ein Viertel gefragt’? Viertel betekent volgens mij een ‘kwart’…

En wat wil je zeggen met ‘Du musst gut laufen können und Stark sein’? Voornamelijk het woord ‘laufen’, lijkt me niet helemaal op zijn plaats.

Je hoeft het niet te schrijven, maar uit te spreken hé. Maar komt goed. Bij ons waren ze niet zo streng met Duits, omdat het ten eerste spannend is, en ten tweede een vreemde taal. Ik had een 6.5 :slightly_smiling_face:

Bij ons zijn ze wel streng, ik heb al veel vaker een duits mondeling gehad maar nu moesten we het zelf invullen…

@Vivres, je hebt gelijk ik heb nu; Ein Nachteil ist dass ich wenig freizeit habe.
@PureVision ik probeerde te vertellen dat ik heb bedrijf heb gebeld en om een wijk gevraagd heb, maar misschien kan ik ook gewoon zeggen; ich habe der Firma angerufen? En ik wilde zeggen dat je goed moest kunnen lopen en sterk moest zijn. :flushed:

Wij moesten alle twee onze thema´s zelf maken, en er dan per thema 5 minuten over praten. Daarna stelde de leraar nog vragen. Dus wat dat betreft is het voor jou nog makkelijk dat de leraar zegt wat je moet vertellen.

Dat hebben wij bij engels ook. Maar ik wil Duits gewoon graag zo goed mogelijk doen om bepaalde redenen

Welke bijbaan heb je?

• Ich trage Zeitungen aus.

Hoe vaak doe je dit werk?

• Ich arbeite Zehn Stunden pro Woche

Hoe ben je aan dit baantje gekomen?

• Ich habe der Firma angerufen und um ein Viertelb[/b] gefragt.

Noem een voordeel en een nadeel van dit werk.

• Ein Vorteil ist dass ich Geld bekomme, ein Nachteil ist das ich arbeite muss

Hoe lang doe je dit werk al?

• Ich arbeite jetzt ein Jahr (weet ik ook niet helemaal zeker)

Noem 2 eigenschappen die je nodig hebt voor dit werk?

• Man muss gut laufen(vind ik niet heel mooi klinken, maar oke) können und Stark sein

Hoeveel verdien je ermee? Wat doe je met het geld?

• Ich bekomme 68 Euro pro Monat.
  • Ausgehen und Kleidung kaufen.
    Ik heb achter de dingen die ik niet zeker wist het erachter gezet. Excuses als het fout is, ik ben best goed in Duits maar geen pro, er zitten misschien nog meer fouten in maar deze kon ik eruit halen :wink:
    Maar ik denk dat je niet zo specifiek hoeft te zijn bij je mondeling.

Okeejj dankjewell meid! Heeft iemand anders dan een idee voor de 2eigenschappen? Inplaats van man moet goed kunnen lopen? Want ik weet het anders ook niet…