Duits, liegen help!

Ik haat duits!!(alhoewel ik haal altijd 8en)
maar het is het aler… vak ooit!!
maargoedd, stel dat jij best wel goed opweg kan met duits please help me ( klinkt best wel wanhopig)
maarjaa aan vertaling had ik nix… hier de vragen

-Noem 3 benamingen voor liegen
-welke relatie ontdekte aiden gregg tussen liegen en tijd
Hieronder staat de text, alvast bendankt!!

Schlechte Nachricht: Ganz so einfach wie mit Pinocchio ist es nicht. Wer flunkert, bekommt kleine lange Nase, und auch nicht die sprichwörtlich kurzen Beine. Gute Nachricht: Die Körpersprache verrät es fast immer. Psychologin Dr. Doris Wolf kennt die Zeichen, die man ungewollt gibt, wenn man zwinkert häufig. Viele Leuten fangen an zu schwitzen oder werden rot. Mitunter wird die Stimme piepsign und man stotter. Sagen wir die Wahrheit, dann folgen unsere Worte einem entsprechenden emotionalen Gesichtsausdruck. Lügen wir, ist es umgekehrt- erst die Worte, dann die Mimik. Auch wenn jemand fahrig gestikuliert, während de Sprechens nervös mit einem Gegenstand spielt oder ausweichend oder ausschweifend antwortet, ist die Gefahr groβ, dass wir belogen werden. Der britische Psychologe Aiden Gregg fand jetzt eine neue Methode, Lügner zu entlarven: Er stoppte bei Testpersonen die Zeiten bis zur Antwort, Das Ergebnis: Wer log, brauchte länger. Also am besten immer die Stoppuhr dabeihaben

Vertaal het met google translate?

heb ik gedaan maar daar kom ik niet echt verder mee…

drie benamingen voor liegen: lügen, flunkert, zwinkert
relatie tussen liegen en tijd: wie liegt heeft langer de tijd nodig om te antwoorden

denk ik, vet lang geen duits gehad XD

Zo, jij bent goed in Duits! Ik wilde de tekst gaan lezen maar jij bent echt snel, haha.

3 benamingen voor liegen

1. flunkeren
  2. lügen
  3. ??

welke relatie ontdekte Aiden Gregg tussen liegen en tijd
geen idee… volgensmij:
Als je liegt duurt het langer om te antwoorden ofzoiets :stuck_out_tongue:

… okee iemand was me voor x’]

Dankjedankjedankjedankjedankje!!!
Kan je me ook vertellen wat die woorden in t nederlands zijn???

xxxx
dankjedankje

‘lügen, flunkert, zwinkert’

Daar moet je dan wel het hele werkwoord van nemen hè? ‘Lügen’ lijkt me goed, die andere zal waarschijnlijk ‘flunkern’ zijn. En ‘zwinkern’ is knipperen, niet liegen, zag ik net, dus je zult die 3e nog moeten zoeken.

Ik vind de toon in dat soort Duitse teksten echt leuk, altijd een beetje column-achtig.

Ik kan ook geen 3e vinden =\

Sorry, ik ben niet zo goed in duits ;p

Ja ik zie Lügner… Maar dat zal de 3e wel niet zijn.

^ nee, want dat is met een hoofdletter dus een zelfstandig naamwoord, namelijk: leugenaar. En het is duidelijk verwant aan lügen, wat al genoemd is.

type alsjeblieft normaal …

Schlechte Nachricht: Ganz so einfach wie mit Pinocchio ist es nicht. Wer flunkert, bekommt kleine lange Nase, und auch nicht die sprichwörtlich kurzen Beine. Gute Nachricht: Die Körpersprache verrät es fast immer. Psychologin Dr. Doris Wolf kennt die Zeichen, die man ungewollt gibt, wenn man zwinkert häufig. Viele Leuten fangen an zu schwitzen oder werden rot. Mitunter wird die Stimme piepsign und man stotter. Sagen wir die Wahrheit, dann folgen unsere Worte einem entsprechenden emotionalen Gesichtsausdruck. Lügen wir, ist es umgekehrt- erst die Worte, dann die Mimik. Auch wenn jemand fahrig gestikuliert, während de Sprechens nervös mit einem Gegenstand spielt oder ausweichend oder ausschweifend antwortet, ist die Gefahr groβ, dass wir belogen werden. Der britische Psychologe Aiden Gregg fand jetzt eine neue Methode, Lügner zu entlarven: Er stoppte bei Testpersonen die Zeiten bis zur Antwort, Das Ergebnis: Wer log, brauchte länger. Also am besten immer die Stoppuhr dabeihaben

Flunkern: jokken, grootspreken, overdrijven
Zwinkert: knipogen, knipperen
Lügen: leugen, leugentje, verzinsel

maar ik denk dat Zwinkert niet goed is…
het moet denk ik : ‘belogen’ zijn!
Belogen: beliegen, beloog

succes!

Maken we tegenwoordig ons huiswerk zo? :kissing:

Is belogen niet een voltooid deelwoord van lügen dan, alleen dan eventueel belügen (beliegen)… het zou kunnen zijn dat deze vorm bedoeld wordt maar dan vind ik het niet echt een aparte vorm.

Nou wil ik het weten ook, dus @TS, laat je het nog weten wat het was? XD

Hahahah tegenwoordig wel!

Je moet wel meegaan met de tijd hè :smirk: