Duits leestoets

Ik heb morgen m’n 1ste Duits leestoets en wil graag tips en dingen waarop ik moet letten etc. :astonished:

Heeft iemand misschien een idee wat ik zou moeten leren/kunnen? :grinning:

Nou, lijkt me dat je dat eigenlijk al had horen te weten. xD Je moet gewoon de basis van de taal kennen en een fatsoenlijke woordenschat hebben en de grammatica begrijpen.
Heb je niet veel geoefend in de les?

Ik heb sinds dit jaar Duits en ze gaf meteen een toets die vroeger voor 3havo bestemd was. :’)
Maar goed, haal een dikke 1. :expressionless:

Nou ja, het is pas je eerste jaar. Ik vind niet dat je docent er te veel van moet verwachten. Duits valt reuze mee hoor (:

Ja dat dacht ik dus ook, en je hoorde haar ook bij de toets van: ‘Ik wist wel dat jullie er nog niet klaar voor waren, etc…’
En vandaag hoorde ik ook nog dat de andere havo klas die toets niet eens heeft gehad. :expressionless:

Duits vind ik opsich best moeilijk, vind Engels en Frans veel makkelijker dusja. :grinning:

Zoals je al aangeeft is het een leestoets. Je moet het verhaal waarschijnlijk gewoon in grote lijnen kunnen uitleggen dat is echt wel te doen :stuck_out_tongue: .

Gewoon goed lezen :wink:

Je zou misschien wat vocabulaire uit je tekstboek kunnen doornemen, en onze docenten raden ook altijd erg aan om op internet buitenlandse kranten te lezen. Je moet vooral rustig blijven. Wij mogen altijd een markeerstift meenemen om kernzinnen of belangrijke stukjes te benadrukken, en bij mij helpt het ook heel erg om op een kladblaadje elke alinea in een paar woorden samen te vatten en dan pas de vragen te beantwoorden. Andere mensen lezen echter eerst de vragen en dan pas de tekst. Je moet kijken hoe een tekst voor jou het meest duidelijk wordt.

hoe ging het? :wink:

Erg slecht en ik stond er net een 7 enso maarja. :blush:
Kreeg trouwens ook iets van 20 minuten extra tijd… :bored:

Je stond er een 7 voor :’) .
Het ging dus goed. Misschien niet voor jou gevoel, maar je begreep er wel veel van. Ben je dyslectisch ? Want die krijgen 20 minuten extra.

Nou ik sta een 7 gemiddeld en de toets zelf ging slecht, heb veel dingen gegokt dusja.
En ben niet dyslectisch, vond het gewoon een moeilijke leestoets.

Jammer dat het minder ging dan verwacht ! :sob::muscle:
Volgende keer beter meid!
Komt in orde

Awh, dankje <33
En heb maandag nog een s.o en als ik dan ff een 7/8 haal. =S

Ik mocht willen dat ik een 7 stond. Pff. Ik ben zo slecht in Duits.
Maargoed, hier heb je niks aan. :’)

Dit zal je waarschijnlijk wel lukken, aangezien je hiervoor een 7 stond en dus best goed bent in Duits.
<3

Oh oké!
Ik dacht dat je de toets zelf bedoelde :stuck_out_tongue: .
Nja ik hoop het beste voor je meid!
Wanneer krijg je de uitslag ?

Vandaag en ik heb een 5,7 gehaald. :stuck_out_tongue:
En vanavond weet ik m’n andere cijfer. :grinning: