Duits examen

Hallo,
Ik moet tegen maandag een tekst indienen voor mijn mondelinge examen.
Willen jullie kijken of er fouten tussen zitten?
En of er mss iets veranderd moet worden of iets bij te voegen van tekst.
Heel erg bedankt al vast!!

Mein Name ist Athina ***. Ich wohne in Ichtegem. Meine Nationalität ist Belgier. Ich bin sechzehn Jahre alt. Ich habe ein Bruder, er heiβt Demian. Mein Geburtstag ist am sechs Dezember. Meine E-Mail ist ***. Meine Nummer ist ***. Meine Großmütter heißt Jeanette und Maria. Mein Grobväter heißt Roland und André. Sie sind alle tot. Meine Mutter heißt Sabine und mein Vater heißt Koenraad. Ich habe ein Bruder, Demian. Ich habe eine Kusine und ein Vetter, Latoya und Tiyani. Die Kinder sind von meine Tante und onkel. Ich habe sechs Tanten insgesamt und sechs Onkeln. In meiner Freizeit arbeite ich am meisten.

Niet lullig bedoelt, maar bij een mondeling moet je er toch een verhaal van maken?
Dit is eigenlijk gewoon opnoemen wat er ook in een vriendenboekje staat.

In het Nederlands stel jij je toch ook niet zo voor?

Mijn naam is Shárel. Ik woon in Ichtegem. Mijn nationaliteit is Belgisch.
Dat is toch gewoon opnoemen?

Ik zou het meer zo hebben gedaan even in het Nederlands, want ik ga natuurlijk niet jou mondeling hier neerzetten dat zou je allemaal zelf moeten doen.

Goedendag , ik ben Shárel. Ik ben 16 jaar oud en geboren op 6 december 1940.
Ik woon in Amsterdam en heb de Nederlandse nationaliteit.

(En het is toch eigenlijk Handynummer ofzo. Want een mobiel is Handy. Is wat mooier als je zegt : ‘Mijn mobiele nummer’ en dus niet mijn nummer)

En je noemt 2 grootmoeders op dus dan moet Grobmutter toch ook in het meervoud zijn? Of zie ik dat verkeerd ?

Ik zou het eerder zo hebben gedaan.
Mijn beide grootouders zijn dood. Hun namen waren …

Daarnaast vertel je 2x over je broer??

Nja, ik hoop dat je er wat aan hebt (: