Duits Boek

Hey hey,

Ik zit nu in 5 vwo en ik volg het vak Duits. Mijn Duits is alleen best slecht, dus ik heb bedacht om komende zomer wat duitse boeken te gaan lezen. Ik wil alleen wel dat het leuke boeken zijn, die ik in mijn vrije tijd ook gewoon zou lezen. Het hoeft dus geen ouderwetse literatuur te zijn maar gewoon Young Adult ofzo. Anders blijf ik niet lang genoeg gemotiveerd. Ik weet alleen niet wat voor boeken in het Duits leuk zijn… het liefst lees ik wel boeken van een Duitse schrijver dus niks vertaald uit het Engels. Heeft er iemand tips? :wink:

Agnes van Peter Stamm, Das Blütenstaubzimmer van Zoë Jenny, Der falsche Inder van Abbas Khider, Unter Schnee van Antje Ravic Strubel. Zijn allemaal Duitstalige schrijvers en schrijfsters.

Kijk ook eens bij je bibliotheek! Daar vind je misschien nog wat Duitstalige boeken :slightly_smiling_face:

Ik heb heel veel genoten van Brecht, Hesse en Kafka. Daarnaast is Der Vorleser van Schlink een leuk boek.

^ik vind Brecht en Kafka ook heel goed, maar ik vraag me af of dat onder “ouderwetse literatuur” valt haha

Ja, da’s waar. :’) Maar in 5V zou ik wel wat anders lezen dan YA.