Duits boek 6VWO

Hello allemaal!
Ik zit dit jaar in 6VWO en heb over een paar weken mijn mondeling voor Duits over de gelezen boeken. Nou ben ik geen ster in Duits en heb ik ook helemaal geen tijd/zin om boeken te lezen, maar ik moet dus wel wat op m’n lijst hebben + er een verslag van hebben. Weet iemand misschien een boek dat je mag lezen in 6VWO (dus geen kinderboeken ofzo), dikte maakt niet echt uit maar wel belangrijk is dat er veel over te vinden moet zijn op internet. “Das parfum”, “Blueprint Blaupause”, “ich möchte eine möwe sein” ennn “die schachnovelle” heb ik al op m’n lijst.

Alvast heel erg bedankt!

Geen idee maar upje voor jou lekkerding

Misschien kun je een boek van Franz Kafka doen?
Hij was behoorlijk invloedrijk in de schrijfwereld, en ik kon er veel over vinden voor mijn boekpresentatie.

Haha jouw naam, leuk leuk.
Heb je toevallig ook een titel als aanrader? (:
Bedankt in ieder geval!

^ Die Verwandlung van Franz Kafka

of nog iets makkelijker (en nog dunner :stuck_out_tongue: ) : in der (of die?) Strafkolonie

Welke van die 4 boeken wat jij hebt gezet in de beginpost raad je trouwens nog aan?

(dus uh welke is niet te dik, redelijk goed, en te doen qua lezen :grinning:?)

das parfum heb ik ook al gelezen

Die Verwandlung van Kafka
Der Vorleser, weet even niet meer van wie die is

Zijn allebei goede boeken voor op je lijst! Ze zijn trouwens ook vertaald en van der Vorleser is een film, mocht je dat interesseren haha. Ze zijn ook niet zo dik.

Haha het past er goed bij ja (:
Ik heb Das Prozess gelezen, maar ik vond het nogal verwarrend en neerslachtig. Volgens mij is Die Verwandlung leuker.

Die Verwandlung zou ik doen. Is best wel dun voor een boek, leest makkelijk, en er is veel over te vinden op internet volgens mij!

Ik heb zelf de Vorleser gelezen van Bernhard Schlink. Daar is ook een film van gemaakt (The Reader) en door die film ben ik het boek gaan lezen. Vond het zelf een heel mooi boek (:

Ik heb die Verwandlung gelezen voor Duits, van Franz Kafka. Lekker dun en er bestaat een Nederlandse vertaling van (die precies hetzelfde gaat), altijd handig :wink:

Nja ehm geen idee dus, want ik heb ze niet gelezen :")

Dankjewel allemaal! Alleen volgens mij stond “Die Verwandlung” niet op de lijst van boeken die je mag lezen in 6v… Was volgens mij minimumniveau 5vwo ofzo, kan dat? Of hebben jullie hem wel gelezen in 6v?

Oh jawel, het mag wel! Ah top, dankjullie :grinning: Eens kijken of hij me leuk lijkt, haha

Ik heb net ook ‘Die Verwandlung’ van Franz Kafka gelezen, in het Nederlands ‘De Gedaanteverwisseling’. Hij is inderdaad dun en redelijk makkelijk door te komen! Verder lezen wij dit jaar ‘Homo Faber’ van Max Frisch en ‘Jacob, der Lügner’ van Jurek Becker. Beide boeken zijn verfilmd en Homo Faber is ook in het Nederlands te lezen! Ik zit trouwens in VWO6, dus ik neem aan dat jij deze boeken ook mag lezen!

wij hebben dit jaar die schachnovelle gelezen, die vond ik echt goed te doen maar die heb je al, en verder ook nog Fabian, das geschichte eines moraliste ofzoiets. :’). maar dat is echt geen aanrader!!! vet raar boek en veel te dik.