duidelijk schoolschema maken? Hoe?

Hallo allemaal, alvast bedankt dat jullie op dit onderwerp geklikt hebben. Ik heb een probleem, ik suck gewoon in het plannen van lessen; ik neem me op school steeds voor om thuis dit en dat te gaan doen, maar als het dan zover is, kom ik nooit aan mijn lessen toe. Ik leer dan ook bijna nooit mijn lessen, en toch heb ik goede punten? Misschien dat het me daardoor nog overhaalt om niet te studeren? Mijn probleem zal misschien zelfs nog groter worden nu op 4 december de examens beginnen en ik nog geen degelijke planning heb. Kunnen jullie me tips geven hoe ik mijn schoolwerk kan plannen? Alvast bedankt. Groetjes (:

dat heb ik dus ook, en het is super irritant

Via excel.
Datums neerzetten met dag erbij, vak erbij + de stof erbij zetten. Maar denk na over die dag, heb je wat te doen iets van sport… wil je dan iets leuks doen? Zorg dan dat je minder plant of helemaal niks. Derest van de dagen moet je de stof goed verdelen… en je kan beter opdelen in kleinere delen, dan in twee grote delen bv. je onthoud het beter als je het in kleine stapjes doet. Wat het belangrijkste is discipline, ik weet dat het moeilijk is maar je maakt een schema, je past het aan aan jou ‘dagelijks’ leven. Dus moet je je er ook echt aan gaan houden. Dus echt doen wat daar staat

Dat vind ik echt een goed idee dank je. Maar ik ben echt bang dat ik het niet ga volhouden, but i’m gonna give it a try. Ik denk ook niet dat ik de enige ben met dit “probleem”? Maar ik vind het wel zeer irritant. x