Dubbele menstratie (bloedverlies)

hoi,
de laatste maanden heb ik last van iets vervelends, namelijk dat ik niet gewoon ongesteld word, maar ongeveer 1 á 2 weken van tevoren ookal bloed verlies.
dus eigenlijk een dubbele ongesteldheid denk ik, misschien is het bloedverlies ook van iets anders…

Kan iemand me helpen? en informatie geven enzo, want ik weet niet wat ik eraan moet doen…

Slik je de pil?

Langs de huisarts gaan.

Maar als je de pil niet slikt, is het toch normaal? Want zo te lezen ben je 1x per maand ongesteld.

nee slik ik niet.
NEE ik wil hier niet voor naar de dokter gaan! ik durf het mijn vriendinnen niet eens te vertellen.
ik heb bijvoorbeeld nu bloedverlies, en over 10 dagen moet ik ongesteld worden.
Maar kan het komen doordat ik mezelf heb bevredigd?

^Nee, daar kan het niet door komen. Hoe lang ben je al ongesteld? Qua hoelang geleden was je eerste keer?

Zit er steeds 3-5 weken tussen je bloedverlies? Want dan is er niets mis.

Ik was voordat ik aan de pil begon ruim 90% van de maand ongesteld en ik ben ook naar de huisarts gegaan. Ze geven je gewoon de pil enz. Je kan het ook gewoon niet vertellen, maar wel naar de huisarts gaan en zeggen dat je aan de pil wilt. Niets mis mee…

Pil? (:

hoelang ben je het al? want het kan aan het begin het eerste jaar heel onregelmatig zijn :slightly_smiling_face:

al zo’n 3 jaar. Maar het is in mijn familie gewoon raar om aan de pil te gaan. als ik zeg ‘mam ik wil de pil’ zegt ze natuurlijk meteen ‘oh heb je een vriendje? zal je toch moeten wachten hoor’ en dan schaam ik me dood.

Mijne stond er niet achter, maar ik heb toen gezegd: Mam, ik kan de pil halen zonder toestemming van ouders, maar ik zou het fijn vinden als je achter mijn beslissing staat.

En voila gepiept.

Nou ja je wil een oplossing voor je probleem, en dit is een goede. Zij is zelf ook een vrouw dus je kan zeggen dat je gewoon heel veel last hebt van je menstruatie?

Wat verwacht je nou van ons? Dat wij weten hoe dat komt? Dokters zijn er niet voor niks en dit is nou niet echt wat om je voor te schamen. Ga naar de dokter en anders gewoon niet zeuren.

Ik slik de pil en ik word soms te vroeg ongesteld, super kut maarja…

Dan zeg je dat het voor je menstruatie is. Ik snap dat hele gedoe over de pil sowieso nooit.

hoe oud ben je? want als je 16 bent, kun je gewoon aan de pil zonder toestemming van je ouders. ok dan moet je het wel stiekem doen, dat is wat minder. maar met de pil is het bij mij wel opgehouden(:

Ga gewoon eens langs de huisarts. Zij zijn er voor dit soort problemen en zullen hier echt niet van opkijken hoor. Misschien hoef je wel helemaal niet aan de pil maar is er een andere oplossing, of misschien is er wel iets aan de hand. Gewoon even een afspraak maken.

Bel gewoon even de huisarts en maak een afspraak. Laat hem of haar weten wat je probleem is en ga samen op zoek naar een geschikte oplossing. Sowieso, hebben je ouders je liever zwanger ofzo? Ik bedoel… het is de 21e eeuw… De pil is dood normaal.

Je kan ook vragen om een vrouwelijke huisarts trouwens als dat anders een probleem is.