dubbele kin/ onderkin

hey meiden!
het klinkt wss weird maar ik vroeg me af of er oefeningen bestonden om een dubbele kin of een onderkin een beetje weg te werken. Ik heb hier enorm last van terwijl ikzelf mager ben en het dus niet is van te dik te zijn ofzo.
Alvast bedankt!

Als er bij jou geen sprake is van overgewicht, is het dus genetisch vastgesteld/aangelegd, dan kun je er helaas weinig aan doen. Misschien kun je wel gezichtsoefeningen doen om het vet in/rond je gezicht te reduceren?

Heb je áltijd een onderkin?

Ik heb soms ook een onderkin, ik heb ook geen overgewicht maar dat komt gewoon door de stand van mijn kin en kaak. Wat helpt is om mijn hoofd gewoon een beetje anders te houden; als je bijvoorbeeld naar beneden kijkt heb je het waarschijnlijk erger dan wanneer je gewoon vooruit kijkt.

ik vroeg me af welke oefeningen het meest doeltreffend zijn

Op YouTube kun je er heel veel vinden! Misschien kaaklijn oefeningen doen, zodat het vet ook rond je kaakgedeelte vermindert. Dat wil niet perse zeggen dat je ook een kaaklijn gaat krijgen, ook dat is puur botstructuur, maar misschien even om het vet te reduceren. :slightly_smiling_face:

Maar nogmaals, er zijn genoeg andere oefeningen.

Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Als je al mager bent dan is de kans ook groot dat het niet ligt aan vet rondom je nek/kin maar je botstructuur, vel en spieren.