dubbele enter in word 2010 veranderen?

heee (:
een vraagje;
als ik in de nieuwe word op enter druk, doet ie 2 enters.
als ik shift + enter doe doet ie wel gewoon 1 enter, maar kun je nergens instellen dat ie dat automatisch doet?

xx

Bovenin kan je kiezen een blokje met soort lettertypen.
Daar moet je het blokje standaard even aaklikken.
Dan is alles standaard instellingen.

Dan moet in je in die balk rechtboven aanklikken ‘geen afstand’ dan doet ie dat als het goed is niet meer.

ik vond dat ook vervelend dus ik heb de stijl standaard precies hetzelfde gemaakt als geen afstand.

Bij mij deed ie dat ook wel eens.
Gewoon even shift enter doen als het niet lukt want ik weet niet meer waar het aan lag.
Misschien de taal.

oke, denk dat ik het heb.
maar als ik geen afstand doe heb ik een keer wel een heel erg op elkaar gepropte tekst, is dat normaal? of kun je dat ook weer instellen?

Je kan het per lettertype instellen.
Rechter muisknop op dat kopje standaard en dan wijzigen/modify. Daar kan je de regels aanpassen.

En je hebt toch de knopjes om je tekst links, in het midden of rechts te beginnen? Daarnaast zit een knopje met streepjes en 2 blauwe pijltjes, daar kan je de regel afstand veranderen.

Het beste is om voordat je de tekst begint alles te selecteren en dan op ‘geen afstand’ te drukken, zo klopt tenminste je hele document :slightly_smiling_face:
Toch een foutje gemaakt? Shift enter zorgt voor 1 regel naar beneden in plaats van 2.

Nee, wat je moet doen is het volgende:

1. Open word.
  2. Ga naar “Alinea”
  3. Druk op het pijltje rechtsonderin
  4. Ga naar “Afstand”
  5. Verander “Voor” en “Na” naar 0 (niet Auto, maar 0!) en verander “Regelafstand” naar “Enkel”
  6. Druk op de knop “Standaardwaarde…” en druk op “Ja.”

Tadaa!