Dubbel gevoel over 16e verjaardag..

hallo :slightly_smiling_face:
Ik wordt zondag zestien, een belangrijke verjaardag en dat hoort dus ook heel leuk te worden… Maar nu, heb ik daar heel even géén zin in. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik had altijd zoiets van ‘okee, ik heb nog nooit gezoend/vriendje gehad, maar ik ben nog maar veertien/vijftien! Als ik zestien was, jaah, dán…’ maar nu ben ik dus bijna zestien en heb ik nog steeds dezelfde status zeg maar… En daarbij komt nog dat al mijn vrienden op skivakantie vertrekken vanavond, dus pffuuh. En wat gaan we wel doen zondag? Op restaurant. En de rest van de dag moet ik zelf maar weten in te vullen ofzo, echt, ik heb er een beetje schrik voor dat ik mijn zestiendeverjaardag een beetje ga lopen vervelen. Ik bedoel, hoe zielig moet ik me dan wel niet voelen die dag. Ik wil gewoon dat het leuk wordt! sorry voor het zeikverhaal, zit er gewoon mee… iemand tips wat ik wél kan doen?

xx

er zijn vast wel vrienden die NIET op vakantie zijn… ga daarmee naar de bios of gewoon taart eten bij jou thuis. En misschien kan je later alsnog een groot feest geven, of geef anders een feest samen met een vriendin die ook (bijna) 16 is…

Op mijn 16e verjaardag zat ik in een vakantie park in de middel of nowere met me nichtje van 5 en neefje van 2 op de kinderboerderij … erger dan dat ken niet xD

En ik zou je maar niet druk maken over dat ongroent worden , je word 16 gaat stappen enz. Komt daar vastwel leuke jongens tegen dus het gaat helemaal goed komen :]

Wat je op je verjaardag moet doen weetik alleen niet sorry xD

Niet getreurd, ik ben ook 16 en ook nog nooit een vriendje gehad (oke 1 x maar dat hield maar 2 dagen stand dus dat tel ik niet echt mee 8D)
En zo zijn er nog duizenden meisjes die op hun 16e nog geen vriendje hebben gehad, en waarom, zit daar een leeftijd aan verbonden dat het moet?
Dat komt vanzelf, als je verliefd wordt en er is een klik etc etc.
Dat kan zijn op je 16e maar ook pas op je 19e bijv.
Verder kan je je verjaardag toch ook vieren wanneer je vriendinnen weer terug zijn? ga wat leuks doen met je ouders/verzorgers of een broer/zus als je die hebt.
En heb je geen vrienden die niet op vakantie zijn?
Anders probeer je te vermaken in je eentje, moet lukken toch? huur films, ga leuke films kijken met een grote bak ijs (of chips of iets anders ^^) of tut je zelf op en maak leuke foto’s etc. etc.

hmmm ja ik ga wel uit hoor, het is niet dat ik een seut ben ofzo :stuck_out_tongue: maar ik snap je point wel… :slightly_smiling_face:

oh dat is zoo herkenbaar.
alleen ik word 16 in juni dus dat duurt nog ff
ik heb ook geen idee wat ik dan kan gaan doen
en dan is het zover en dan ben ik de hele dag chagrijnig of omdat ik de cadeau’s niet leuk vond of doordat me vriendinnen niet kwamen.
etc etc etc xd

ik ben over 19 nachtjes 16 :slightly_smiling_face:

maargoed
sorry ik kan je hier denk ik niet mee helpen? ik heb dit probleem ook wel een beetje maar ik weet er geen oplossing op

Dat je die dag 16 wordt betekend niet dat je dan alleen dan een 16 jarige bent. De week er na kan je toch ook nog iets met je vriendinnen doen voor je verjaardag? Ga uit eten of stappen of iets anders leuks doen. En dan kan je de dag op je verjaardag met je ouders en familie vieren, dat is toch ook gezellig? Verder zou ik me niet al te druk maken om de jongens en het zoenen, nu je ouder wordt ga je steeds meer weg en dan kom je zoiezo meer in contact met andere mensen en zo, en dus ook met jongens!

Alvast een fijne verjaardag hè.

Je kan idd iets met je ouders/familie ofzo doen?
Zo erg is dat niet, ik vind familie toch wel een beetje bij je verjaardag horen :wink:
En na skivakantie kan je je verjaardag met je vrienden inhalen :grinning:
Alvast gefeliciteerd in ieder geval!

Ohja, en het is ook niet zo dat een 16e verjaardag zo geweldig ‘hoort te zijn’ ofzo :wink:
Alsof ieder meisje een spetterend feest moet geven als ze 16 wordt,
of gelijk alle discotheken in de omgeving onveilig moet maken en zich lam zuipt :wink:
(Niet lullig bedoeld hoor, maar om ff aan te geven dat je je niet echt druk om hoeft te maken)
En vergeet niet: leeftijd is maar een nummertje !! :stuck_out_tongue:
Als je straks een leuke jongen tegenkomt dan ben je blij dat je eerst niet 10 mislukte verkeringen hebt gehad…

dankje voor jullie reacties,
en eigenlijk is het idd maar een nummertje…
xx

Neemt niet weg dat je een heerlijke verjaardagstaart van je ouders mag eisen en een lekker duur hoera-16-jaar-cadeau :grinning:
Je wordt maar een keer 16 whaha :stuck_out_tongue:

Leeftijd is maar een getal.
En ik ben persoonlijk niet zo bang voor getallen (behalve bij wiskunde).

En jij wacht gewoon op iets echts denk ik (doe ik ook. En ik ben er eigenlijk wel trots op).
Vier je verjaardag met de vrienden die er wel zijn en haal het erna nog in met de mensen die weg waren (heb je er lekker twee).

Maarja, Gefeliciteerd alvast :grin: !

mijn broer is 19 en heeft 1 keer in een dronken bui gezoend en dat was het… :wink: en dat zou ik niet willen als 1stekeer

joh maak je niet druk over dat vriendjes/zoenen gedoe jouw tijd komt nog wel :slightly_smiling_face: