Duaal studeren

Hoihoi! Ik doe dit jaar examen en daarna wil ik de opleiding HBO-Verpleegkunde duaal gaan doen. Kan alleen nergens vinden of ik naast het werken ook nog één dag in de week naar school moet of something like that? :flushed:

Is dit je examenjaar voor de middelbare school? Of MBO Verpleegkundige. Wanneer je nog op de middelbare school zit zul je niet direct kunnen starten met een HBO duaal opleiding voor verpleegkundige. Je moet de eerste 2 jaar voltijd naar school, met stages. Vanaf het derde en vierde jaar kun je dan duaal studeren.

Volgens mij kan dat wel? Alleen moet je bij aanvang van je studie al weten welke richting je op wil en bij wat voor een instelling je wil gaan werken. Het is ook gewoon vier jaar alleen de laatste drie jaar heb je dan van die leerwerkperiodes ipv school en stage dacht ik.

Je moet ook gaan solliciteren bij zorginstellingen. Duaal verpleegkunde studeren is niet zo makkelijk als je denkt. Ik studeer nu voltijd en het eerste jaar is voor iedereen hetzelfde.
Ook zullen instellingen niet snel iemand aannemen die aan het eerste jaar begint, vanaf het tweede jaar kun je nog altijd overstappen op duaal als je dus ergens bent aangenomen.

Bij welke instelling ga je studeren? Ik zou die opleiding dan eens een e-mail sturen met informatie en sowieso naar een open dag.