Drukkende hoofdpijn

Hee meiden,
Ik heb sinds een periode van ongeveer 3 weken bij het opstaan (elke keer als ik opsta) een drukkende pijn boven mijn oren. Dit is dan binnen een minuutje weer weg. Ook heb ik vaak last van steken in mijn hoofd. Als ik me dan ontspan verminderd dit, dus ik denk dat dat komt door spanning in mijn schouders en nek.

De drukkende pijn die ik heb komt niet door te weinig water drinken want die pijn voelt bij mij heel anders.

Heeft een van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn, of heeft iemand dit zelf ook?

Klinkt als stress.

Stress denk ik ja, herken het wel.

Dit heb ik ook welleens gehad, ik had idd toen last van stress

Hier heb ik ook wel eens last van. Lijkt inderdaad te komen door stress.

Wat hierboven al gezegd werd. Maar het kan misschien ook komen door de weersverandering. Ik heb daar zelf altijd heel erg last van, ik loop de hele week al met hoofdpijn daardoor. :confused:

Dank jullie heel erg voor de antwoorden! Het zou idd goed kunnen dat het door stress komt, maar hebben jullie misschien tips waardoor dit minder wordt, zonder al te veel activiteiten op te geven?

Lekkere warme douche nemen, je hoofd stomen onder een bak water met een handoek over je hoofd. Thee of soep drinken helpt ook nog wel eens. En ik geloof dat koffie drinken hoofdpijn kan verergeren.