Druk maken om alle kleine dingen!

Hoe genieten jullie nou echt van het leven?

Ik zit echt in een super erge dip en ben bang dat ik er niet meer uit kom.
Soms lijkt het beter met me tegaan maar dan ook weer niet.
Ik wil niet naar de huisarts want ik heb een vreselijke man.
Ik maak me eigenlijk om alle kleine dingen druk, als ik over 2 weken een verjaardag heb kan ik me daar nu al druk om maken.
Ook heb ik me heel de vakantie druk gemaakt dat (aankomende) maandag weer de school begint.
Ik geniet gewoon niet van het leven, en de dagen gaan zo snel voorbij.
In de ochtend heb ik geen zin om uit bed te komen en dit is al een hele tijd.
Hoe doen jullie dat nou/tips?

Dingen doen waar je wél van geniet.

Je moet opnieuw leren genieten van dingen in het leven. Neem eens meer tijd voor jezelf en maak je perspectief kleiner; denk niet na over zoveel weken, denk aan de dag zelf. Doe dingen voor jezelf die jij echt leuk vindt of ooit leuk vond. Probeer eventueel wat nieuws. Als je toch niet tevreden bent met nu, dwing jezelf dan andere leuke dingen te doen; je hebt niks te verliezen en het is beter dan in een sleur te blijven hangen.

Als je niet naar je huisarts wil, kun je misschien een vertrouwenspersoon opzoeken? Iedereen maakt zich weleens druk. Over school/huiswerk etc. Planning en je daaraan houden helpt al een hoop de stress te verminderen. Maar je geeft ook aan dat je je over meerdere dingen druk maakt, ik denk dat je vooral moet loslaten, en accepteren dat je nou eenmaal niet alles perfect kan doen. Nogmaals, praat er met iemand over.

Het is handig om uit te zoeken waar je van houdt, en wat je leuk vind. Dat moet je zo vaak mogelijk proberen te doen.

denk niet aan de toekomst denk gewoon aan het nu want echt zo verpest je alle leukheid, had ik ook toen ik 12 was. Heb gewoon veel met mijn ouders gepraat alles wat ik leuk vond opgeschreven, geen stress meer nu! Nu is het gewoon yeaah vakantie en zondag is het dan ooh morgen school :frowning_face:. Maar ik snap je wel had ik ook!

Zorg dat je alles op orde hebt.
zodra je dat onder controle hebt…
gewoon een middag de tijd voor nemen.
en dat telkens bijhouden
zo kan je je daar niet druk om maken.
en heb je tijd om iets leuks te doen met vriendinnen ofzo!
wees positief !
straal je positifiteit (geen idee hoe je het schrijft) uit, ben je gelijk een stuk vrolijker.
lach, gewoon zo vaak als het kan.
ga naar buiten binnen zitten word je depri van …
Je bent maar 1 x jong !
succes !

Ik herken me in jou Lovelyyyy :sob::muscle:

Gewoon lekker doen waar je zin in hebt
Als je je kut voelt schrijf het dan van je af of praat er met iemand over: famiile/vrienden, die horen voor je klaar te staan (:

Het is heel herkenbaar trouwens, ik vind het ook heel moeilijk om mijn leven op de goede rails te houden

more?