Hoi meiden,
Hopend dat jullie me kunnen helpen, wil ik hier mijn verhaal kwijt. Mijn vriend en ik zijn sinds 10 augustus 2011 bij elkaar en we hebben al aardig wat ups en downs gehad. Desalniettemin zijn we nog steeds gek op elkaar. Alleen er is 1 probleem wat steeds de kop op steekt, en dat is dat hij af en toe XTC, coke of mdma wilt gebruiken. Okee, ik snap het totaal niet, want ik heb helemaal niks met drugs.
Dan denk je, okee laat heb dan een avondje helemaal los en zijn gang gaan, een relatie is gebouwd op vertrouwen. Maar het hele probleem is dat hij al zo’n stuk of zes keer daarover tegen me heeft gelogen, en dat ik er vervolgens 1 á 2 maanden later achter moet komen. Zelfs toen we hadden afgesproken dat ik het met heeeeel veel moeite zou toelaten als hij het er met me van tevoren over zou hebben zodat ik ook mijn avondje ik kon vullen zodat ik er zo min mogelijk aan zou denken en me er dus ook niet zo druk over ging maken, ging hij in zijn eigen huis, in de keuken, terwijl ik in de woonkamer zat, gewoon snuiven. Ik was toen zoooooo pissig. Dat was de laatste keer. Dus toen heb ik tegen hem gezegd, zorg maar dat je mijn vertrouwen weer terug wint en als ik er voor een laatste keer achteraf achter moet komen is het definitief klaar tussen ons. Maar nu komt heel het probleem; hij wilt weer drugs gaan gebruiken. Ik wil dat niet, ik vind dat hij mij maar moet laten zien dat hij ook zonder kan feestvieren om mijn vertrouwen terug te winnen. Nu vindt hij dat ‘kkgierig’ van mij en kregen we laaiende ruzie.
Sorry voor dit lang verhaal, maar wat moet ik nou doen? Moet ik hem gewoon z’n gang laten gaan en me niet zo druk maken of moet ik hem een ultimatum stellen, mij voorlopig zonder drugsgebruik, of drugsgebruik wanneer hij maar wilt?
Alvast bedankt voor jullie advies!