Hoi, mijn naam is Amber. Ik ga al ongeveer 3,5 jaar lang niet meer naar school. Op dit moment ben ik 17. Ik heb al moeite gehad met school sinds groep 7. Ik werd nooit echt gepest eerder uitgestoten en vreemd gevonden. Pas veel later kwam de diagnose pddnos en sociale angst. Op mijn 14de kwam ik in een depressie terecht. Ik was heel onzeker over mijn acne en had altijd het gevoel dat mensen negatieve dingen over me dachten. Nu begrijp ik dat die onzekerheden vanuit mijn angst kwamen. Ik ben 2 keer echt opgenomen geweest. 1ste keer was een zogenaamde ‘observatie’-opname van 8 weken waaruit die diagnose kwam. De 2de opname was een halfjaar later ong. En daar ben ik 10 maanden opgenomen geweest. Ik ben in die tijd een echte levensverandering doorgegaan. Ik ben een stuk stabieler qua emoties. Maar ook mijn routines zijn veranderd. Niet meer 's nachts leven en overdag slapen. Mijn leven is verbeterd. Maar terug naar school is geen optie op dit moment. Ik ben een dropout zo gezegd. Ik zit nu thuis en heb 4 dagen in de week bijna de hele dag begeleiding over de vloer. Ik voel me soms best eenzaam omdat ik zo weinig contact heb met mensen van mijn leeftijd door mijn situatie. Er zijn heus wel meer mensen zoals ik. Of mensen die dezelfde dingen hebben meegemaakt of iemand kennen die een ‘drop out’ is. Mij lijkt het fijn om deze mensen bij elkaar te kunnen hebben en de ruimte creëren om over ieders verhaal te praten en misschien tips te geven.