Droombaan ?

Ja die heb ik dus tot nu toe niet. Niet dat ik geen hobby’s heb of lui ben maar ik weet echt niet wat ik later wil doen.
Ik wou eerst in een dierentuin werken maar daar ben ik ook niet zeker meer van. Ik wou ook in het leger maar daar ben ik ook al niet meer zeker van.
Soms bedenk ik wel een baan en het idee vind ik dan 2 weken leuk en daarna weet ik het niet meer zeker.
Mijn broer heeft hetzelfde maar hij zit niet meer op school omdat hij het niet meer leuk vond en zorgt nu voor allemaal problemen en ik wil later niet zo zijn.
Ik zou later best wel iets met films willen doen ik heb er niet echt ervaring mee en ik zie er misschien ga ik er geen eens een baan in vinden.
En ik zit nu in mijn examenjaar.
Wat moet ik doen en wat willen jullie worden en waarom ?

Je hoeft niet gelijk na te denken wat je wit worden. Ga opzoek naar studies die je leuk lijken, er zijn echt heel veel studies. De studies die je leuk lijken zet je voor jezelf op een rijtje en dan ga je opzoek naar scholen waar die studies zijn. Bezoek vooral veel open dagen en ga naar mee loop dagen, zo kan je erachter komen of een studie bij je past of niet.

Ik heb geen idee wat ik wil gaan doen… Ik sta ingeschreven bij verschillende scholen en moet echt is gaan kiezen…

Wat jij moet gaan doen weet ik niet, dat moet je zelf beslissen. Kijk eens rond op sites met verschillende opleidingen enz.

Ik zou normaal volgend jaar naar mijn 2de jaar moeten gaan, maar ik heb vorig jaar de verkeerde richting gekozen. Dat houdt in dat ik nu dus naar het 1ste jaar ga. Ik ga Biologie studeren aan de Universiteit. Daarmee mag ik dan later (Indien ik nog een diploma haal) lesgeven in Biologie, Chemie en Fysica.

Ik kwam er ook pas aan het eind van mijn examenjaar achter wat ik echt wou gaan doen. Mij heeft het heel erg geholpen om een hele lijst met alle opleidingen die er maar bestaan van mijn niveau te kopieren van internet in word. En alles bij langsgaan en weghalen wat ik in elk geval niet wil (het was veel dus elke dag een klein beetje weghalen). Zo kwam ik bij een heleboel opleidingen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden en uiteindelijk ben ik een van die opleidingen gaan doen.

audio visueel/mediavormgeving is misschien wel een leuke opleiding

Doe een beroepskeuze test en loop een keertje mee en ga naar open dagen van de opleidingen die je leuk lijken. Beslis vervolgens zelf welke opleiding je het leukste lijkt.

MODEL

(fashion)

Is helemaal niet zo erg als je nog niet precies weet wat je later wilt doen! Vele van mijn vriendinnen zijn dit jaar begonnen aan een richting die hen nu toch niet ligt en gaan nu wat anders doen. Je hebt nog tijd om te veranderen en naarmate je ouder wordt en meer kennis opdoet enzo zal je wel beter te weten komen wat je interesseert en wat niet. Ik weet ook nog niet 100 procent zeker wat ik later wil gaan doen …

Ik zal is kijken naar opleidingen, bedankt x

Ik doe nu zelfs een opleiding terwijl ik niet eens zeker ben of ik het überhaupt wel wil. :’)
En daarvoor heb ik zelfs een jaar geen opleiding gedaan omdat ik niet wist wat ik wilde en ik geen overhaaste beslissingen wilde maken. Ach ja. Het komt wel. Soms ontdek je het ‘ineens’.

Dit is wel een goede beroepskeuze test vind ik: http://www.icares.com/instantstudytest

Ik ben bijna 25, bijna klaar met mijn HBO en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik wil worden…

Het komt nog wel, ik wist ook niet precies wat ik worden wil. Ik ben een studie gaan doen die mij leuk leek, met in mijn achterhoofd dat ik in februari nog kon switchen… Maar deze studie beviel en bevalt mij echt super.
Als tip wil ik je meegeven: ga naar veel open dagen, bekijk folders (eventueel online), doe mee loop dagen, proef lessen etc.

De studiekeuzetest van icares in iederdaad heel goed, die ForeverUnbroken al had geplaatst.
Verder heb ik ook een lijst gemaakt met ALLE opleiding op mijn niveau en toen ben ik gaan afstrepen. Er waren ook genoeg opleiding die mij opzich wel leuk leken maar waarin ik mij later nog niet zag werken, deze zijn pas op het eind weggestreept omdat ik gewoon erg twijfelde. Ik vind dit zelf wel de fijnste manier en ik volg straks een opleiding waarvan ik ook niet weet of ik er wel mijn beroep van wil maken maar je hebt daarna in ieder geval een diploma en je leert bij elke opleiding wel wat.

Maar mijn weten is dat wel echt een opleiding waar je je in moet storten wil je er een baan in vinden…