Droom.

Ik heb dus gisteren een droom gehad die zo duidelijk was
dat het leek alsof ik wakker was. En toen ik opstond herrinerde ik me alles nog.
Weten jullie misschien hoe zo’n soort droom heet? En heeft iemand zelf ook ooit zo’n droom gehad?

Lucide droom? Wist je dat je droomde in die droom?

Uhm, gewoon een droom :stuck_out_tongue:?
Maar ik heb het ook heel vaak. Soms lijkt het zó echt dat ik op het moment dat ik wakker wordt ook denk dat het echt is :’)
Ik droomde bijvoorbeeld dat mijn docent me belde en dat ik het eerste uur vrij had, daarna werd ik wakker en ik dacht dat het écht was. Dus ik het eerste uur niet naar school gaan :’). En toen ik moest nablijven kwam ik erachter dat het een droom was xD.
Maar ik heb het vaker, ook met wat serieuzere dingen. En dan denk ik de hele dag “was dit een droom of echt?”

Maar soms heb ik ook dat ik mijn dromen kan “besturen” (lucide dromen). Maar dan ben je je vaak juist wel bewust dat je droomt, dus ik weet niet of je dat bedoelt.

@IKWILGEENNAAM
Dat heb ik dus ook. Dan word ik wakker en weet ik niet of het wel of niet echt is. Heb zelfs een keertje m’n ex gesmst, omdat ik niet wist of het nou klopt.

Ik heb wel ooit dat ik aan het dromen ben, en dat ik dan in mijn droom denk: dit is toch een droom, het is niet eng. En dan droom ik dat ik wakker word maar dan blijk ik helemaal nog niet wakker te zijn. Echt ingewikkeld mijn dromen haha.
Maar heeft dat wat jij zegt een naam dan? Volgens mij niet. :stuck_out_tongue:

Het was een lucide droom, ik wist wel dat het bestond
maar ik was de naam kwijt. Dankjewel!
Er mag nu wel een slotje op :wink: