Droogshampoo

Laatst ben ik hier op girlscene een recensie tegengekomen over droogshampoo’s.
Mij leek het nu handig om hier ervaringen te delen over droogshampoo’s op langer termijn.

Dit is de link naar de recensie van girlscene zelf!

Heeft iemand ervaring of tips voor een fijne droogshampoo en bij welk haartype deze past?
Huismerken zijn ook welkom aangezien veel liever een goede budgetvariant zoeken.
Deel vooral je ervaring, voor en na foto’s zijn natuurlijk welkom!

Na aanleiding van de recensie had ik zelf de Herbal Essences Clearly Naked droogshampoo gekocht. In eerste instantie vond ik deze geweldig, maar na twee weken in gebruik kwam er ineens geen goede straal meer uit. Heeft nog iemand hier last van of tips?

Ja, had ik ook… Hij spoot niet meer terwijl er nog wel droogshampoo in zat. De oranje van Herbal Essences werkt dan weer wel goed voor mij

Ik heb die van syoss en die werkt voor mij wel goed. Alleen krijg je wel een witte waas als je het niet goed doorborsteld of erover heen gaat met een handdoek.

Die van herbal essences vind ik echt heerlijk ruiken, maar voor mij doet ie zn werk totaal niet (geeft wel wat volume)
Voor mij blijft schwarzkopf (blauw/witte bus) de beste. Geen witte waas op mn bruine haar, en vet haar verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ik heb de zelfde ervaringen met diverse merken droogshampoo, dat veel spuitbussen na een paar keer gebruik niet meer werken. De reden hiervan is dat het drijfgas ‘‘vervliegt’’ waardoor de inhoud niet meer eruit kan komen. Oorzaak hiervan zou zijn dat tijdens transport van de fabrieken en leveranciers naar de winkels de bussen plat worden vervoerd ipv staand waardoor veel bussen hun drijfgas verliezen.

Ja de bussen rechtop bewaren en niet te lang ongebruikt laten staan.

Die van t kruidvat huismerk is om te huilen

ik heb die van kruidvat, gewoon lekker goedkoop het huismerk, ik was wel benieuwd namelijk. opzich wordt mijn haar wel een stuk minder vet, kwa volume werkt het wel oke, maar gadverdamme… wat stinkt dat spul. bah,.

Edit: het ruikt een beetje naar te veel haarlak

Ik vind die van Andrélon altijd een beetje mwah, je haar gaat er misschien wel minder vet van uitzien, maar het voelt alsnog vies aan en ik kan er echt niet tegen om met viesvoelend haar rond te lopen. Ik heb trouwens ook droogshampoo van Batiste geprobeerd, maar die helpt voor mij al helemaal niet!
Ik gebruik zelf nu de droogshampoo ‘Fresh’ van Schwarzkopf, volgens mij is dat gewoon de standaard. Die vind ik heel fijn, want je haar wordt er binnen een paar minuten weer mooi van, dus het is handig om een dagje haren wassen mee uit te stellen :slightly_smiling_face: hij is verder wel vrij saai, hij ruikt niet heel lekker of zo.
Ik wil graag nog die van herbal essences proberen, die lijkt me ook heel fijn!

ja die van schwarzkopf gebruik ik dus ook, die is fijn hè?

Ik zweer bij Batiste. Ik heb ook andere merken geprobeerd, waaronder inderdaad die van het kruidvat waar ook op GS een review staat, maar die vind ik niet zo lekker ruiken en laat erg veel witte zooi achter waardoor ik echt lang bezig ben om mijn donkere haar toonbaar te maken. Die van herbal essences was ook wel fijn maar die spuitbussen gaat zooo snel stuk.

Bastiste is 5 euro per bus, redelijk middenklasse denk ik. Maar kwaliteit is erg goed. Ik heb altijd de gele bus met tropische geur, ruikt heerlijk en doet zn werk,

Ik heb die van Biocura (voor bruin haar) en ik vind m fantastisch. Hij ruikt lekker, geen witte waas en het is niet plakkerig of iets. Verder doet ie wat het belooft: 1 dag schoon haar.