hoii ik heb erg droog haar maar ik weet niet wat ik moet doen of wat ik moet kopen misschien kunnen jullie me helpen X
Ik had eerst ook altijd droog haar nu doe ik op vrijdag kokosolie in mijn haar volgende dag goed uitspoelen en ik was mijn haar 2 keer in de week daarna doe ik een serum in mijn haar
Ik borstel mijn haar met de tangle teezer dat is ook een aanrader want die ‘trekt’ de klitten er niet uit
minder vaak wassen en/of een minder agressieve shampoo gebruiken?
meestal helpt dat wel heel erg.
en ik weet niet of je je haar verft maar veel verven is ook een haarkiller
Tangle Teezer is idd een aanrader! Hoe vaak ga je naar de kapper en hoe lang is dat geleden? Zo’n een keer in de twee maanden helpt echt tegen droog haar. Gewoon duidelijk zijn tegen de kapper hoeveel er af mag. Als je dat regelmatig doet, hoeft er ook niet veel af. Verder idd ook zo min mogelijk je haar wassen, als je ze toch nat maakt alleen conditioner/masker dan gebruiken en voor de dagen waarbij je haar een beetje vettig is droogshampoo gebruiken.
Bestaat er niet zoiets als vochtinbrengende shampoo? Zodat je haar minder droog wordt?
Misschien een ietwat dure oplossing, maar bij mij werkt het vreselijk goed: shampoo en conditioner van John Frieda. Een fles kost zo’n 9-10 euro maar persoonlijk vind ik het zeker het geld waard. Ik gebruik de rode fles shampoo (iets met repair was het volgens mij) en De root awekening conditioner. Vanaf de haarwortel inmasseren en het daarna doormasseren tot in de puntjes. Het is niet alleen zo dat mijn haar er zachter en mooier van wordt, ook merk ik dat ik veel minder haaruitval heb.
Mocht je dit echt te duur vinden dan werken de haarmaskers van de kruidvat heel erg goed. Ze zijn heel erg betaalbaar en ruiken ook nog eens lekker. Mijn tip: laat het niet 15 minuten inwerken, maar ga er gerust mee slapen en spoel het de volgende ochtend uit. Je haar is dan superzacht en herhaal je dit om de week, dan weet ik zeker dat je geen droog en pluizig haar meer hebt.
En zoals al is gezegd; ga regelmatig naar de kapper, om de 8 weken ongeveer. Knip dan alleen de puntjes als je deze lengte wil houden, je zal zien dat je haar daar ook heel erg van opknapt. En de algemeen bekende regels; blijf uit de buurt van de fohn en stijltang!
Hopelijk heb je hier wat aan(;