Droog plekje onder oog

Hallo girls.
Ik heb al wéken, zeker 4 weken, een droog plekje precies onder mijn rechteroog. Ik weet niet hoe dit komt. Ik heb al eens met een washandje de velletjes ´weggescrubd´ maar het blijft netzo goed droog. Het is ook een beetje rood en soms jeukt het ook. Ik dacht eerst dat het aan mn mascara lag, maar heb mn mascara vervangen en heb zelf een aantal dagen zonder mascara gelopen. Wie weet hoe dit komt en hoe kan ik het verhelpen?
Het zit echt precies onder mijn onderste wimperrand.

Iemand?

Gebruik je make-up remover met tonic o.i.d.? Daar bleek ik overgevoelig voor te zijn. Als je je make-up remover op de dagen dat je geen mascara droeg ook hebt gebruikt zou het daaraan kunnen liggen.
Verder zou ik het niet weten, misschien met zalf smeren die het herstellend vermogen van de huid ondersteunen? (Bepanthen of A. Vogel Echinacea crème ofzo).

Sterkte ermee :slightly_smiling_face:

Kan van alles zijn. Smeer je er al vette creme op voor het slapen gaan? Naast het stoppen met dragen van make-up voor een tijdje, is dat het enige wat ik je zou kunnen aanraden. Als je het daarna nog hebt zou ik even naar de dokter gaan ermee.

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij kwam het omdat ik 10 dagen ergens sliep waar een hele droge lucht was. Toen ik weer in mijn eigen huis was, was het naar paar dagen weer gelijk weg.

Ik heb dit ook gehad, veel met vaseline smeren en zo weinig mogelijk makeup rondom je ogen of op je ogen dragen. En als je makeupdoekjes gebruikt daar mee stoppen, ik gebruik nu makeupremover van nivea wat ik op wattepadjes moet gieten. Het is nu bijna zo goed als weg.

Kan eczeem zijn, ik had een tijdje terug ook ineens vet rare bultjes en droge stukjes rond mn ogen. Mee naar de dokter geweest, en zij zei dat het eczeem was, nooit eerder last van gehad, dus het kan zomaar ineens ontstaan blijkbaar. Ik dacht altijd dat je ermee geboren werd, maar niet dus.
Zou dus even langs de huisarts gaan, kijken wat die erover zegt.

ik heb dit ook en ik merk dat het erger word wanneer ik make up eraf haal met een watje met micellair water

Bedankt allemaal! Ik ga nog maar een paar dagen zonder makeup lopen :slightly_smiling_face: en andere makeup reinigingsmiddel gebruiken! Dan maar even zien of het verbeterd is