Droog, kapot en kort haar

Hoi,ik laat al meer dan vier jaar mijn haar groeien, ik ga wel naar de kapper voor de doodde puntJes, maar het blijft droog en het breekt ook af en dus wordt mijn haar steeds korter. Ik verzorg mijn haar al met allerlei spulletjes maar het wil maar niet werken. Heeft iemand miszchien tips ofzo…

vraag tips aan de kapper!

Producten gebruiken zonder parfum, zonder SLS of SLES, (kijk maar op je shampoo, grote kans dat het als 2e of 3e ingrediënt staat, sodium laureth sulfate) geen sulfaten dus, geen parabenen. Een merk die al deze rotzooi niet in haar producten heeft is Dr. Organic. Te koop bij de tuinen. Kan ik je echt aanraden. Vooral de sulfaten (sls) zijn slecht. Dit is namelijk zulk agressief spul dat ze het in garages gebruiken om schoon te maken. Werkt dus heel erg ontvettend en dat ‘stript’ je haar van zijn natuurlijke vetten. Vervolgens gooien ze er weer andere goedkope troep in (parabenen geloof ik of minerale oliën) om je haar weer gezond doen lijken. Maar dit maakt alleen een ‘laagje’ om je haar heen, het voedt je haar niet echt. Ok dit wordt een lang verhaal haha, maar conclusie ik kan je dus het merk dr Organic aanraden. :stuck_out_tongue:

Dat dus. En veel haarmaskertjes gebruiken, een goed serum gebruiken (die van de kapper zijn meestal het best!), niet verven, geen steiltang, geen krultang, niet te vaak fohnen en je kan je haar beter los dragen dan vast.

-

misschien is je haartype gewoon droog? Dan lijkt het op beschadigd haar, maar kan je er eigenlijk niet gek veel aan doen. Buiten massa’s conditioner.

Siliconen bedoel je :wink:. Die herken je op de ingredientenlijsten aan de ‘-cone’ aan het einde. Ik ben heel erg dol op de conditioner van de Lidl/Cien, daar zit volgens mij ook geen cone in :slightly_smiling_face:.
Maar mocht je toch wel hitte gaan gebruiken, dan is het juist wel beter om iets te gebruiken met siliconen, een heatprotector of serum (het is erg moeilijk om zo’n product te vinder zonder siliconen).

Vocht inbrengende shampoo van Guhl is ook heel fijn voor je haar! Het haar wordt er echt dikker en gezonder van!

Conditioner Only wassen. Hele milde manier van reinigen en heel fijn. Worden je haren lekker zacht van.