Droog haar; HELP!

Hoi,
Ik heb last van erg droog haar.
Ik heb geen idee hoe dit komt, want ik doe er niets bijzonders mee.
Ik stijl het 1x per week en gebruik voedende shampoo van loreal.

Ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen, want het ziet er niet uit en pluist aan alle kanten.
Heeft iemand een idee waardoor mijn haar minder droog word, maar ook niet vettig word?

Ja dat heb ik ook! Het pluist niet heel erg, maar het voelt vooral heel erg droog aan. Als ik van de kapper terug kom is het altijd zacht, glanzend en het pluist niet, maar ik ga geen 15 euro ofzo voor een potje shampoo betalen.
Maar oké, aan mijn reactie heb je niet veel, dus zie dit maar als een upje. :stuck_out_tongue:

Got2be antipluis creme
& glansspray van got2be. Werkt bij mij heel erg goed

De care en repair lijn van de andrelon werkt perfect voor mij.

anti pluiscremes, maakt niet zo heel veel uit welk merk, ik heb er nu 1 van schwarzkopff en die is ook heel fijn en maar 3 euro :slightly_smiling_face: je haar wordt er niet vet van als je maar een beetje gebruikt hoor en een conditioner gebruiken! haarmaskers kunnen ook helpen, succes!

Ik heb die ook. Ik vind m erg fijn!

Ik had toen ik op vakantie was in de ardennen ook spr droog haar!
Ik had het nooit gehad… Vanaf toen ben ik conditioners gaan gebruiken. Ik vind zelf die essence heel erg fijn en dan de oude variant en die was met chinese kaneel en gember ofzoiets. Het klinkt mischien niet zo lkkr maar het is heerlijk!
Bij conditioners is het wel belangrijk dat je het onder de douce met een grove kam al kamt zei mijn kapster… Als je het stijlt is het ook belangrijk als je er een beschermende creme bij gebruikt!
Mischien is een keer in de week (op zondag??) een herstellend masker ook erg handig?! Ik spray altijd voor ik na school ga altijd wat water op mn haar dn pluist het minder, ook is hierbij mischien ook een antipluis creme ofzoo handig?? Ik weet niet wanneer jij je haar wast maar mischien wisselen met in de ochtend naar de avond of andersom dat helpt?? En misch vaker naar de kapper, bij mij voelt mijn haar altijd weer gezond aan als ik naar de kapper ben geweest… Vraag je kapper om raad!! Stijlen is ook niet gezond voor je haar, dus mischien is het btr om dat niet te doen… Ik hoop dat dit bruikbare tips zijn… Veel suc-6!!! xxxx mij

Je zou eens een haarmasker kunnen gebruiken.

inecto conditioner en haarmasker zijn super voor droog haar. (kan je bij kruidvat en tuinen / essenza vinden) ik kan je ook de shampoo van ultra doux met notenolie aanraden.

verder: wat ik doe als mijn haar echt té droog is, is het voor ik ga slapen insmeren met jasmijnolie (kan je bij chinees kopen maar olijfolie ofzo kan ook). je moet wel niet te veel gebruiken en als je je kussen niet vet wilt kan je een handdoek eroverheen leggen. als het dan een nacht getrokken heeft was je gewoon je haar zoals altijd en zal je merken dat het stukken zachter en glanzender is.

Dankjewel ik heb er echt heel veel aan!
Maar word je haar niet vet van anti pluiscremes?

die inecto conditioner en haarmasker ga ik morgen gelijk halen en uitproberen! dankje!

of je haar vet wordt van antipluiscrèmes hangt van crème tot crème af, of de kwaliteit goed is enzo.

wat ook helpt is als je je haar elke keer met de haardroger droogt of vaak, is een serum in je haar doen voordat je het droogt. Inecto heeft ook een serum dat ik super vind (beter dan biosilk, john frieda, … not to mention ook véél goedkoper en lekkerder ruikend :p). gewoon 3 drupjes ofzo in je hand doen (hangt af van je lengte, ik heb schouderlang haar), handen tegen elkaar wrijven en dan met je handen door je haar gaan.

ik heb ook een anti klit spray van gliss kur total repair, als mijn haar droog aanvoelt overdag spray ik dat er soms een beetje op en dat helpt ook.

En is dat van Inecto duur of is dat redelijk betaalbaar?

Dat had ik eerst ook! Of ik heb het nog steeds, maar er is wat aan te doen.
Bij mij zit het het mooist als het wat vetter is, dan pluist het minder.
Dus ik was het 1 keer per week.
met:
L’oreal Elvive antiklit shampoo.
Dan uitspoelen met KOUD water.(echt waar,helpt tegen pluizigheid)
Doorkammen met een kam.
Afdrogen.
Conditioner: Olijvenconditioner van de bodyshop.
Doorkammen.
Afspoelen met KOUD water.
afdrogen.
Fohnen hoe je het wil hebben en dan met de ‘cold shot’ even blazen.
Het is weel werk en superkoud !brr
maar je moet er wat voor overhebbeneen keer per week en het zit 7 dagen lang goed!
Good luck!

haarmasker! ongeveer 2 keer per week is heel goed :slightly_smiling_face:
En, niet teveel shampoo, dit maakt je haar juist alleen maar droger!

Even 2 vraagjes over de haarspullen van Inecto: zijn ze goed voor gekleurd haar (kleurspoeling, geen verf)? En zijn ze geschikt voor een gevoelige hoofdhuid?