Droog/beschadigd/kapot haar ; Hoe te behandelen???

Ick heb een Vraag!
ik weet niet hoe ik mijn haar goed verzorg .
het is droog,kapot en beschadigd en ik heb geen glanzend en zachtg haar en dat wil juist wel en lukt niet :frowning_face:
Wel zijn mijn haren krullend.
En graag wil ik wat tips ervoor , want ikzelf heb geen idee hoe ik me eigen haar moet behandelen.
Dus maybee heeft iemand wel een goed tip x :wave:

Uhmm, nou sowieso als je je haar borstelt, van onder beginnen met borstellen.
Niet klitten er uit gaan trekken éeen… uhm goeie shampoo die wat duurder is misschien helpt dat wel?
Ohh, hoe langer je haar is hoe sneller vaak dat je haar beschadigt is (:
Bij mij dan…

Goede shampoo en conditioner gebruiken.
1x per week een verzorgende masker.

Ik heb/had hetzelfde probleem als jij! ik herken dit heel erg, mijn haar is nu al bijna helemaal weer gezond.
de shampoo die ik nu gebruik is van andrélon; 2 in 1 shampoo. maar daar merk ik geen effect van, mn ma had m gekocht, maar ik vind m niet fijn.
de conditioner die ik gebruik is van Herbal Essence (ik ben niet zo van de dure producten die achteraf toch niet werken. :’) ), de groene voor glans (weet even de precieze naam niet meer, maar hij is appeltjesgroen, kan niet missen!) die werkt heel goed, al na een paar x gebruiken!

en na het douchen gebruik ik Andrélon pompje voor Krullend haar (die met die nieuwe formule).
hij ruikt lekker, en maakt m’n haar makkelijk doorkambaar als het nat is, en geeft meer krul.
En ik gebruik dan nog Andrélon mousse Slag & Krul (ofzo, met een knalroze etiket.) dat is gewoon voor versteviging van m’n krullen zodat t niet zo gaat pluizen alsl het opgedroogd is.

en verder gebruik ik sinds kort Andrélon Nachtrust. het is best duur vind ik, maar m’n haar word er wel wat zachter van.

en wat ook kan helpen op den duur is een satijnen kussensloop. Je kan er het bste 2 kopen, als de ene dan vies is kan je die in de was gooien, en de andere op je kussen doen.
+ niet of zo min mogenlijk je haar föhnen en/of stijlen. want daar breekt het helemaal erg van af! gewoon laten opdrogen.
En elke 5/6 weken je punten laten knippen, dan groeit dat droge vanzelf weg.

sorry voor deze lange post! maar ik hoop dat je er wat aan zal hebben!
wat je alleen niet moet vergeten is dat ieder z’n haar anders is, dus wat ik net heb opgenoemd werkt voor mij het beste, maar kan voor jou wel misschien helemaal niet werken. maar ik hoop dat t helpt!

Edit: ik doe trouwens geen haarmaskers in mn haar! gewoon deze verzorging is genoeg. want als ik haarmaskers ga gebruiken word mn haar al snel vettig omdat het masker ‘‘voedt’’… :’)

Haarmaskertje.

het (eventueel) dode stuk van je haar afknippen, goede producten kopen die speciaal gemaakt zijn voor jou haar. Dus: haarmasker, shampo, conditioner en een creme. kost wat geld, maar dan heb je ook wat :slightly_smiling_face:

OLIJFOLIE,
niet die van de albert heijn hoor, maar bij een afro winkel! Je hebt het soms ook wel bij de kruidvat/ etos maar dan moet je bij de ‘afrospulletjes’ kijken.

intensieve kuur bij de kapper. werkte bij mij

Had tot voor kort hetzelfde probleem… Maar ik ben onlangs veranderd van kapster, en zij vertelde me duidelijk wat ik moet doen:

• De shampoo en conditioner voor (extreem) droog haar van Redken schijnt heel goed te zijn.
  • Sowieso elke week een maskertje in je haar doen. Mijn kapster was heel verwonderd dat ik dat nooit deed, want zoiets is blijkbaar heel gezond voor je haar. Zij deed het toen bij mij, het was opnieuw van Redken, en mijn haar was een week later nog steeds heel zacht en glanzend.
  • Regelmatig je haar opnieuw gezond laten knippen.
  • Voordat je je haar droogt of stijlt, eerst een soort gel opdoen dat je haar beschermt, maar let op dat het niet te zwaar is.

Een leave-in treatment gebruiken voor je haar kan ook wel misschien helpen. Gliss Kur heeft serums en John Frieda ook geloof ik, dat doe je dan na het haren wassen in je natte haar, en dan naar keus droog föhnen of niet.

Honingshampoo en conditioner van de Body Shop, echt een wondermiddel. En vooral niet föhnen of steilen als je geen heatprotector-serum gebruikt.

neem een shampoo die het besten bij jou haar past bij yves rocher heb je hele fijne shampoo en conditioners, zelf gebruik ik Glansshampoo met calendula en Voedend en herstellend haarmasker.

als je iets aan je haar doet met warmten zoals een stijltang gebruik dan een haar spray voor je haar te beschermen ik gebruik Andrelon Hairspray Care & Repair

en veders is het gewoon tijd bij tijd gewoon een keer je puntjes knippen en kijk in de winkel wat jij lekker vind ruiken en wat bij jou haar tiepen past

Heb ik ook last van …

Dankjulliewell voor jullie tips, ikzie al een paar goeie tips die ik zeker ghaa gebruiken :grinning:

xx

als je meer heb en echte goeie tips = is altijd welcome