Dronken

Hoi,
Ik hoor vaak verhalen dat mensen zich in coma zuipen. Ik heb dat gelukkig nog nooit gehad. Ik heb ook nooit alcohol geproefd. Maar ik was nieuwsgierig, hoe kan je nou weten of je moet stoppen? Geeft je lichaam dat aan? Dat het nu genoeg is?

En hoelang duurt dronken zijn? :astonished:

xxx

:grinning_face_with_smiling_eyes: Ik denk dat je zelf wel weet wanneer je moet stoppen op 'n gegeven moment. Ik ben 1 keer die grens overgegaan, maar nu weet ik precies waar ik tegen kan enzo. En dat geeft je lichaam zéker wel aan.

Dronken zijn heeft ook niet echt 'n tijd eigenlijk…

Je moet écht stoppen als je misselijk word. Anders mogen ze je dadelijk kotsend van de vloer afhalen :wink:

Ik drink zelf niet en ik ben ook nog nooit aangeschoten/dronken geweest, maar het lijkt me dat je wel voelt wanneer je heel los wordt en wanneer je moet stoppen.

Als ik dronken begin te worden merk ik dat aan mijn lippen haha. Klinkt heel raar, maar ik krijg dan minder gevoel in mijn lippen en ook in mijn tong, maar dat is als ik doorblijf drinken. Dan ga ik ook met een dubbele tong praten, maar dat is egt neit vaak gebeurd. Ik stop gewoon met alcohol drinken als mijn lippen gevoellozer worden.

Dat merk je wel hoor :wink: En coma zuipen, dat overkomt je alleen als je echt buitensporig veel drinkt, niet van een paar drankjes op café (:

je weet op zich wel wanneer je moet stoppen, je merkt aan jezelf dat je evenwicht kut wordt, je bent misselijk, komt niet goed uit je woorden, etc. maar ik heb wel dat als ik over een bepaalde grens heen ben, dat het me dan geen drol meer kan schelen. dan gooi ik alle drankjes zo achterover.
maar als je gewoon niet te hard gaat - 1 a 2 drankjes per uur - gaat het meestal niet mis.

en hoe lang duurt dronken zijn… tja, ligt eraan hoeveel je drinkt hè. hoe meer je drinkt, hoe langer je lichaam erover doet om het te verwerken. sommige mensen worden de volgende ochtend wakker en zijn nog steeds dronken. maar dan moet je wel tot 6 uur door zijn gegaan ofzo…

Bij mij precies hetzelfde.

Je merk inderdaad vanzelf wanneer je moet stoppen. Vaak wordt je dan heel misselijk. Als ik dronken ben heb ik ook een hele slechte motoriek, dan vind ik altijd heel naar dus dan stop ik meestal.

En dronken zijn heeft niet echt een tijd. Persoonlijk word ik voor mijn gevoel altijd al wat nuchterder als ik in de buitenlucht loop/fiets, water drink en wat eet. Het is ook afhankelijk per persoon denk ik.

Ik snap ook niet hoe je jezelf in coma kan zuipen :stuck_out_tongue: Ik bedoel: op een bepaald moment stop je toch?

Je voelt en merkt het wel als je dronken wordt, hoor. Op zo’n moment kan je twee dingen doen: nog eentje drinken, en dronken worden, of stoppen. Het is niet zo dat je “opeens” dronken bent.

je merkt het meestal wel als het een beetje te sloom gaat , als je hersens zeg maar niet meer meewerken is het genoeg :wink: maar de 1e keer dat je gaat drinken kan je er beter voor zorgen dat er iemand met ‘ervaring’ bij is die je kan zegen als je te ver gaat.

Ik moet stoppen als ik me zweverig ga voelen, en ik heb nog nooit een kater gehad :slightly_smiling_face:

Dat gevoel heb ik wel altijd :grinning_face_with_smiling_eyes: Dan heb ik wat gedronken en sta ik nog steeds. Maar als ik dan naar de wc moet en even zit dan draait het opeens allemaal :"D

Ja indd! Dat heb ik ook vaker ahah… Of als ik binnen zit bij mijn ouders en wijntjes drink, dan heb ik niks door tot ik buiten kom om naar huis te fietsen haha.

Ja, klopt, hahah :"D. Dan moet ik daarna ook echt weer terug, maar dan verdwijnt het draai gevoel niet meer, dus dat is heel vervelend :"D.
Maar dronken ben ik nog maar 1 keer geweest :grinning_face_with_smiling_eyes: Al weet ik daar nog alles van, dus zo erg was 't ook niet, haha.

Dat merk je heus wel. Je krijgt dingen minder goed mee/je wordt draaierig, en ik heb altijd dat als ik echt te veel heb gehad dat ik alles zo half in flitsen zie. Maar dat heb ik tegenwoordig niet meer haha. Je lichaam geeft 't wel aan. Mensen die zich in coma zuipen willen gewoon stoer doen.

Maar hoelang blijf je dronken als je bijv. iets drinkt met 15 %? Overdag om 12 uur begin je dan, tot hoelang blijf je dan dronken ongeveer?

haha, dat draai gevoel dat heb ik gelukkig niet zo snel, dat komt meestal pas als ik in bed lig. Nu klink ik echt als iemand die supervaak dronken is ofzo haha but i’m not! De laatste tijd eigenlijk nooit meer, paar jaar geleden wel maar toen vond ik dat stoer ofzo. Egt geen idee hoe ik daarbij kwam ofzo maargoed, gelukkig kan ik goed tegen drank word me ook te duur als ik me helemaal naar de klote moet gaan drinken.