Dronken vriend... En dan?

Ja. En dan?
Misschien sta ik hier heel anders in dan de meeste van jullie, maar ik wil toch heel even peilen.

Gister kwam mijn vriend met een verhaal. Hij was uit geweest de dag ervoor. Eerst hadden ze met zn allen gegeten, maar dat viel hem niet zo goed. Daarna toch maar een drankspel met wodka gedaan. Rond half 11 hing hij over de wc te kotsen (combinatie wodka + slecht eten), waar hij zich blijkbaar anderhalf uur heeft opgehouden, ook omdat hij half aan het slapen was.

Toen ik dit hoorde dacht ik echt van: ‘Waar ben je in godsnaam mee bezig?’ Ik kan daar zo slecht tegen. Als andere mensen dit soort verhalen hebben, moet ik een beetje lachen maar schud tegelijkertijd meewarig mijn hoofd en denk ik: ‘Zo dom, maar ja ieder z’n eigen leven’. Maar bij mijn vriend kan ik het gewoon niet hebben!
Eigenlijk snap ik mezelf niet echt goed hierin haha!

Maar goed, ik vroeg me af of jullie hier ook mee (kunnen) zitten of dat jullie er gewoon relaxed mee omgaan? Ik zou dat laatste ook veel liever hebben natuurlijk, het is echt niet dat het vaak gebeurt namelijk. Helemaal niet zelfs.
Dus: jullie mening/ervaring?

Ohjoh, die kilo’s aan dronken verhalen die ik van mijn vriend aanhoor; ik kan me er geen zorgen om maken. Als hij een leuke avond heeft gehad, prima. En die jongen is echt best wel vaak dronken, maar; boeiah.

Zolang hij maar niks doms doet, en zich niet zo gaat gedragen als ik er ben (tenzij ik zelf ook katslam ben, dan vind ik het prima)

Dus nee, ik neem dat soort dingen totaaaaal niet zwaar op. Hij is jong, dit hoort er bij.

Vanwege mijn jeugd waar te veel alcoholisme in voor kwam zou ik er ook niet tegen kunnen, maar zover het bij zulke dingetjes blijft moet je je denkt ik niet druk maken.

Mijn vriend drinkt gelukkig bijna nooit soms eens een biertje maar meer ook niet.
Maar ik zou het ook niet leuk vinden als zoiets zou gebeuren snap sowieso niet waarom iemand alcohol drinkt.

Ik denk dat ik er wel mee zou kunnen leven als het bij een enkele keer blijft en zo lang ik er maar niet bij ben…

ik ben zelf ook iedergeval 1 x per maand iets te ver gegaan dus dan kan ik moeilijk boos op hem woorden

en drank drink ik ook geregeld(klinkt slecht) dus ik zou niet boos erom kunnen worden ik zou wel zeggen kijkje een beetje uit

oja maar drugs kan ik weer egt niet chil mee omgaan wel steeds beter maar

dan doe ik gelijk afstandig en boos XD

Ik denk dat ik wel een beetje zou af vragen wat hij dan heeft uitgespookt en als het niet te vaak is vind ik het niet erg.
Zo lang hij maar normaal doet tegen mij en niets verkeerds doet.

Mijn vriend is gelukkig amper dronken, maar als hij het is maak ik me er geen zorgen om, als hij het nodig vind om zoveel te drinken dat hij ervan moet kotsen dan moet hij dat lekker zelf weten.

Ik zit er niet mee, als hij het gezellig heeft gehad en zich gedragen heeft dan vind ik het prima.

Maar je zegt dus ook dat het amper voorkomt, dus ik zou me er niet te druk over maken.

ik hoef gelukkig bijna nooit van die verhalen aan te horen. kan me er ook niet zo druk om maken.

Maar ik snap jouwn vriend niet zo goed,
als zijn eten hem al niet goed viel waarom gaat hij dan nog in godsnaam een drankspel doen? :anguished:?
dan kun je toch verwachten dat dat helemaal fout gaat…

Ik begrijp je helemaal. Mijn ex hield ook nogal van veel te veel drinken, en ik vond het echt belachelijk. Ik woon in het centrum van de stad waar we wonen en hij in een buitenwijk, dus hij had nogal eens voor kunnen komen dat hij na het uitgaan niet meer in de auto kon stappen omdat hij gedronken had, en ik heb hem altijd gezegd; als je iets te veel gedronken hebt, mag je best bij mij komen slapen, maar ik wil je hier absoluut NIET hebben als je helemaal lam bent.

Dus hij wist wel hoe ik erover dacht.

Beter dat ie boven de wc hangt te kotsen dan dat ie met een ander gaat en zijn dronkenheid als excuus gebruikt toch? Zie je ook genoeg.
Maar toen mijn ex ( waar ik bijna 4 jaar mee ging ) dronken was, maakte ik mij vooral zorgen dat er iets zou gebeuren, zoals een ongeluk ofzo. Gelukkig is het nu uit en kan ie doen wat ie wil zonder dat ik er over na hoef te denken en te stressen :stuck_out_tongue:

Maar hij leert er vanzelf wel van, laat hem nog maar een paar keer lekker dronken worden en kotsen, dan is ie het zo zat :wink:

in dit geval kwam het natuurlijk door de combinatie met eten.
Maar ik vind het heel triest als iemand zó veel heeft gedronken dat hij/zij kotsend boven de wc hangt en er zelfs in slaap valt. Jammer dat sommige mensen hun grenzen niet kennen, of willen ze graag dronken worden?
Ook erg jammer dat sommige mensen de gevaren van alcohol niet inzien (zelfs al word je maar één keer dronken per jaar, je hersencellen sterven gewoon af).

ik kan er ook niet tegen :slightly_smiling_face: precies wat jij zegt bij anderen maakt het mij niet uit maar bij mijn vriend vind ik het vervelend!

Ik vind het bij mensen die ik goed ken erg vervelend, gelukkig drinken mijn beste vriendinnen en een aantal goede vrienden minder. Op zich is het iets waarmee je alleen zelf zit, maar als je vrienden je naar huis moeten brengen, hebben zij er last van, dus dan zadel je anderen er ook mee op.
Als ik jou was zou ik eens vragen: goh, is het dan niet handig om minder te drinken? Meer zou ik er ook niet over zeggen, bij de meeste mensen die ik ken was het een soort ‘periode’, waarin ze gewoon moetsen wennen aan de drank, en leren hoeveel ze op konden. Het werd vanzelf wel minder :slightly_smiling_face:.

Tsja, het blijft zijn keuze. Ik denk eerlijk gezegd dat je er niet zoveel aan kunt veranderen.

(Ik vond het ook verschrikkelijk elke keer, ik bleef altijd uit z’n buurt)

Ik hou er niet van, maar ik val dan ook op wat volwassener jongens.

Ik speel weleens samen met mijn vriend drankspelletjes (en nog andere mensen)
Is gewoon heel leuk dus dan kan ik me ook moeilijk boos maken als hij dronken is hé.
Trouwens, we zijn studenten, dus daar mag hij van mij van genieten zolang het nog kan (:

Mijn vriend drinkt haast nooit (:

Mijn vriend drinkt wel, maar gelukkig nooit zo veel dat hij er dronken van wordt. Hij is wel eens vrij aangeschoten geweest, maar nog nooit waar ik bij was. Ik zou het ook niet fijn vinden als hij zoveel dronk dat hij er van moest overgeven en in slaap viel, maar het is nog wel altijd zijn eigen ding, hij zet zichzelf voor gek. Als jij erbij bent is het nog wat anders, maar als hij met zijn vrienden is moet je hem maar gewoon laten gaan. Hij komt ervan zelf wel achter dat het leuker is als je je de volgende dag ook nog goed voelt.