Dronken Van Winegums.

Onschuldige snoepjes veranderen in alcoholbommetjes. Van gummybeertjes naar drankbeertjes.

Snoepjes vol met alcohol worden door kinderen onder het oog van hun docenten gesnoept, meldt de Amerikaanse nieuwssite ABC News.

Gezondheidscentra in Florida waarschuwen scholen voor de nieuwste rage onder scholieren: ze stoppen snoepjes vol met alcohol door ze een tijdje in sterke drank te leggen en ze daarna op te eten. De snoepjes zuigen zichzelf vol
“We hebben het geprobeerd”, zegt Debi MacIntyre van de organisatie Lake County Safe Climate Coalition, die drankmisbruik bij jongeren onderzoekt. “Je legt een paar gummyberen in een pan met drank en de volgende ochtend is alle alcohol verdwenen. Ze kunnen behoorlijk wat opnemen.” De beertjes zouden twee keer zo groot kunnen worden.

“Als mijn ouders die gummyberen in mijn rugzak zien, zullen ze er niets van denken”, zegt een 17-jarige uit Florida tegen ABC News. “Je krijgt een kick van de alcohol en ze zijn lekker fruitig. Een stuk lekkerder dan shots. Je neemt gewoon een handje beertjes.” Wodka gummyberen hebben zelfs een eigen Facebook-pagina.

De politie van Florida heeft de snoepjes ook getest. Een agent was na het eten van de beertjes zo dronken, dat hij niet meer kon autorijden. Voorzitter Wim van Dalen van Stichting Alcoholpreventie heeft nog niets gehoord over Nederlandse jongeren die zich tegoed doen aan de drankbeertjes.
Bron: RTL Nieuws.nl

Wat vinden jullie ervan? Leuk voor een feestje, voor op school of gewoon weer een belachelijk idee van een stelletje pubers?

haha wel slim bedacht opzich, was der zelf niet opgekomen.
maar niks voor mij.

Belachelijk. Waarom zou je op school dronken willen zijn? Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Hahahah wel inventief :’)
Ach ja, er zal wel weer vette drama over ontstaan daar maar in mijn ogen is het gewoon een puberaal lolletje.

Dronken op school zitten is gewoon triest. Maar het idee zelf vind ik leuk voor een feestje ofzo :grinning:

Echt geniaal dat mensen hier op kunnen komen, serieus.
Maar nee, mij niet gezien.

Whahahaha omg wel creatief zeg :"D

(stiekem wil ik het nog uitproberen ook)

Ik vind het niet echt schokkend nieuws ofzo. Als 10-jarigen dit deden zou ik het erger vinden, die zitten er vast ook bij, maar ach… wat wil je in een land waar je pas op je 21ste mag drinken? Dat werkt alleen maar averechts x___x

Ik vind het wel grappig klinken eigenlijk, maar onder de les? Als ik wat wil drinken ga ik wel naar de kroeg (of naar feestje ofzo).
Dit is echt weer zo’n typisch idee van jongeren die willen drinken, maar het nog niet mogen. Ze zijn in ieder geval creatief, maarja… het mag daar niet natuurlijk. En zulke dingen op school doen vind ik eigenlijk wel belachelijk.

dit ga ik sowieso proberen.
dan wel niet op school of iets, maar toch. hoe gaaf is dat? :’)

Dit is echt zo typisch, ze doen echt alles om stiekem alcohol te mogen drinken. Maar goed, als je pas op je 21e alcohol mag drinken dan is dat natuurlijk ‘extra spannend’ dus zie ik de logica er wel van in. Wel leuk bedacht tho, maar om het nou in de les te doen op school, mwaaah.

Haha omg wie heeft dit bedacht? G-E-N-I-A-A-L. :’)
Maar eigenlijk wel keislecht natuurlijk en best desperate.

Ga dit sowieso een keer proberen.
Ik mag drinken wat ik wil van me ouders, maar het lijkt me wel grappig om een keertje te doen

Waarom willen jongeren bijna altijd drinken? Het is altijd wel weer wat anders.

lol nu gaat iedereen het uitproberen including me haha.

Haha superleuk! :grinning:

Ik vind het helemaal niet zo’n geniaal idee. Geen idee hoeveel alcohol die beertje opnemen, maar de kans is veel groter dat je een overdosis aan alcohol naar binnen krijgt dan wanneer je drinkt.

Dit is echt wel tof, en het lijkt mij nog lekker ook, misschien dat ik dit wel binnen kan houden. Ik ga het denk wel een keer proberen. Al denk ik dat gewoon snoep lekkerder is :stuck_out_tongue:

Heb het net aan iemand gevraagd die het heeft gedaan, hij zei dat het heel vies was en dat het pas na een stuk of 40 van die dingen begon te werken. Alsnog wil ik het een keertje doen

Vandaag in een hoorcollege van psychiatrie ging een gedeelte over alcohol en het comazuipen van jonge jongeren. We kregen toen een filmpje te zien. Damn.