Dronken meisje thuisbrengen?

Oke guys, ik zit op dit moment in de kou in een bushokje te wachten op mijn vriend, this is what happened:

Ik ben net uiteten geweest met m’n vriendinnen en zou daarna naar mijn vriend gaan. Mijn vriend had een nieuwjaarsborrel op het werk en zou mij meteen uit zijn werk meenemen. Om half acht kwam ik aan, en hij zou daar staan. Maar… daar stond hij dus niet. En ik hem natuurlijk meteen bellen. Zegt ie: ‘Ja een collega van me is dronken, en ik breng haar naar huis.’

En ik ben best boos, is dat terecht? Want mijn vriend kent haar nauwelijks, en haar vriend is ook op die borrel aanwezig maar die was zelf blijkbaar te dronken. Ik zei tegen m’n vriend of er geen ander mee kon fietsen, maar daar deed ie vaag over. Dus hij laat zijn vriendin in de kou in het bushokje zitten wachten op hem, om een ander meisje naar huis te brengen. En ze woont best ver, dus ik zal hier nog wel 20 minuten zitten.

Ik zei nog tegen hem: ‘Nou vergeet je nachtkusje niet, als je de taak van haar vriend overneemt om haar veilig thuis te brengen.’

Ben ik nu over-jaloers of wat? Ik vind het gewoon niet oké dat ik nu ook bij mijn vriendinnen in het café had kunnen zitten. Ik ben geneigd de bus van 8 uur terug te pakken.

Ik vind het terecht. Afspraken zijn afspraken.

Hij kon het zeker eerder laten weten toch? Gewoon een whatsappje van dat hij iemand thuis ging brengen (ik vind het heel goed van hem dat hij dit voor iemand anders over heeft!!), maar hij had het beter kunnen communiceren naar jou toe.

Dus ja en nee

Ik zou inderdaad de bus terug pakken, misschien leert hij dan dat ie fout zit.

Ja opzich vind ik het ook wel goed dat ie zich bekommert om een ander, maar dat ie een of ander meisje voor mij laat gaan vind ik toch echt niet oké!

Ja en nee. Goed dat hij haar thuis wil brengen, maar hij kent haar amper en heeft jou niets laten weten. Een whatsapp is niet zo moeilijk …

Dit. Trouwens goed gezegd van vergeet het nachtkusje niet :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik vind eerlijk gezegd dat je iets te overdreven reageert. Het is juist goed dat jouw vriend haar naar huis brengt en ze niet alleen hoeft, zeker aangezien haar vriend blijkbaar ook te veel op heeft. Dan kan er niks gebeuren. Wat hij wel had moeten doen is het eerder naar jou moeten communiceren (als dat kon). Dus ik zou gewoon rustig tegen hem zeggen wanneer hij je komt ophalen dat je het fijner had gevonden als hij het eerder had laten weten, zodat je nog iets langer warm had kunnen zitten, maar boos worden zou ik niet.

Ik zou ook boos zijn. Het is wel netjes van hem om zich zo om een ander te bekommeren, ook al kent hij haar nauwelijks; hij had het beter aan jou kunnen doorgeven en rekening met jou kunnen houden.

Hier ben ik t mee eens ja!

Ik vind het heel begrijpelijk dat je boos bent. Wat al gezegd is : Fijn dat hij zich over haar bekommert, maar ik neem aan dat ze meer collega’s hebben? Als ik jou was nam ik de bus naar huis! Misschien hard, maar wel leerzaam voor hem.

Ik zou het overdreven vinden als je nu de bus hebt teruggepakt en niet gewoon wacht en het dan met hem persoonlijk zou kunnen uitpraten, maar dat ben ik

Jup! Minstens 20 andere mensen, waaronder ook vriendinnen van haar… vandaar dat het zo vreemd is dat hij per sé haar weg moet brengen…

Ik zit er nog, maar ik ga zeker boos op hem worden. Ik word eigenlijk steeds bozer op hem, vind dit zo’n rare actie.

Wat heb je nu gedaan? De bus terug gepakt?

Het enige waar ik boos om zou zijn is het gebrek aan communicatie. Verder vind ik het wel goed van hem. Als haar vriend blijkbaar te dronken was, vind ik het heel aardig van hem dat hij haar niet zomaar laat zitten ongeacht van hoe goed ze elkaar kennen.

Moet je meer informatie hebben, zijn zij wel met de auto of zijn ze met de fiets, zijn ze samen met andere personen gekomen? Willen ze langer blijven? Jouw vriend ging sowieso al weg, dan is het toch weinig moeite als hij toch al wegging dat hij haar even naar huis brengt. Ik snap dat je het vervelend vind, want je hebt het nu even koud, maar denk even een beetje redelijk na en wees blij dat er nu niks ernstigs met dat meisjes kan gebeuren en dat je vriend blijkbaar zo’n gentleman is dat hij dat doet.

Precies dit! Netjes dat hij haar thuis brengt want waarschijnlijk zit hij daar zelf ook niet op te wachten. Ik zou er inderdaad wel wat van zeggen. Zeg tegen hem dat hij het eerder had moeten zeggen zodat je nog warm kon zitten. Maar ik zou niet te jaloers reageren.