Dronken en de waarheid?

Heee allemaal!

Mijn vriend stuurde me laatst een text waarin hij iets vreemds en dieps zei.
Iets positiefs over ons. Laten we het daar maar op houden (;
Ik kreeg hem rond een uur of 2 's nachts, en hij vertelde ook dat hij ‘een biertje had gedronken’.
Volgens mij was hij een beetje dronken, of in ieder geval aangeschoten.

En nou is mijn vraag aan jullie:
Spreek je als je dronken bent de waarheid? Dat je zeg maar de woorden die je normaal niet zou spreken er gewoon uitgooit? Maar ze wel meent?
Ik ben zelf niet zo bekend met dronken zijn, en ik kon er vrij weinig over vinden!

x.

meestal wel. Maar als je écht ladderzat bent kan het ook onzin zijn. Mijn ex had dat ook. Hij had wat gedronken op een feestje en het ging over mij en over ons leeftijdsverschil van 4 jaar. En toen heeft hij gezegd ‘Het kan me echt geen ruk schelen, en al die mensen moeten ophouden met zeiken over dat ze te jong is, ik hou van haar’

Jua, volgens mij is dat wel een soort van gezegde (of iemand die ik ken heeft voor de grap eens gezegd ‘dronken mensen spreken de waarheid’, maar denk dat het zo is). Persoonlijk kan ik het ook wel beamen, mijn vriend heeft me ook een paar keer heel erg lief en gemeend gesmst na wat alcohol hoe gek hij op me was/is en meer, en ik word zelf van alcohol heel eerlijk en ook wel een beetje knuffelig, haha. :slightly_smiling_face:

Haha, bedankt voor jullie reacties.
Daar kan ik wel wat mee!

Vraag me dit ook wel af, m’n crush was vrijdag namelijk wel erg aanhankelijk en we hebben ook gezoend…
Dag erna was ie ook heel lief, maar vraag me dus af hoeveel 't nou betekende voor hem :cold_sweat:
Hij was overigens niet dronken, gewoon wat op. En hij zei ook nog dat ie zich alles nog kon herinneren en niet gek had gedaan…

… DIKKE ZUCHT.

als je dronken bent, of wat drankjes gedronken hebt, ben je minder verlegen, minder geremt. puur omdat door die alcohol de signalen die die remming moeten veroorzaken(als je dus niet gedronken hebt) niet door worden gegeven. Hierdoor zegt men dat dronken mensen de waarheid spreken. Maar eigenlijk hoor je ook vaak dat mensen andere mensen eerder aantrekkelijk vinden, terwijl ze in normale toestand nooit op zo iemand af zouden stappen, of iets nooit tegen iemand zouden zeggen. Je weet het dus niet. Ik hou het er maar op dat ik alles wat een aangeschoten/dronken iemand zegt, maar met een vrachtlading zout moet nemen.

Ik spreek als ik dronken ben altijd de waarheid. En het is altijd supergenant omdat ik dan dingen zeg over mezelf die ik normaal niet zou zeggen. Dus ja.

Als ik naar mezelf kijk, ben ik als ik dronken ben meestal wel eerlijk. Ik zeg dan gewoon wat ik denk.
Maaarrrrr, als ik dronken ben denk ik anders dan normaal. Zo had ik laatst tijdens het uitgaan dat ik een vriend van me opeens helemaal leuk en lief en knap en geweldig vond, en de volgende ochtend dacht ik echt “whut, hoe kan dat, ik vind hem helemaal niet leuk (op die manier)”.
Dus ja, ik spreek wel de waarheid maar mijn waarheid als ik dronken ben is soms anders dan de waarheid wanneer ik nuchter ben.

soms maar mooi niet altijd met drank op kan ik zulke rare dingen denken in me hoofd te lief of te gemeen zijn

Meestal de waarheid :slightly_smiling_face:

In mijn vriendengroep kramen ze veelal de grootst mogelijke onzin uit als ze dronken zijn, haha.
Als je dronken bent, heb je minder remmingen. Je flapt er makkelijker dingen uit, maar het hoeft niet per se de waarheid te zijn.

Als je dronken bent ja, maar als je een glaasje op hebt ben je iets losser en dan kan het wel zijn dat je makkelijker zegt wat je denkt.

Maar het is nog geen garantie dat alles wat je zegt de waarheid is, ook als je alleen maar aangeschoten bent. Je bent losser en zegt wat je op dat moment denkt, dat hoeft niet per se de waarheid/echt waar te zijn. Zo heb ik het in ieder geval ondervonden bij mensen die ik ken.

Weetniet. Mijn ex is dan iig wel altijd eerlijk. Hij zegt ook vaak, ja misschien geloof je me niet omdat ik wat op heb, maar ik meen het echt. Blabla.

Als mensen dronken zijn, zijn wel euforischer.
Dus alles is mooi en leuk. Daar zit vaak wel een kern van waarheid in.
Maar vraag het hem zou ik zeggen, dan weet je het zeker.

mensen zeggen als ze zat zijn dingen die ze in nuchtere toestand niet durven :slightly_smiling_face: maar ze zeggen ook veel gezever maar als hetgene wat ze zeggen op iets slaagt is het meestal iets dat ze diep van binnen voelen maar normaal niet durven te zeggen omdat ze bang zijn voor de reactie of omdat ze zich niet zo kwetsbaar willen opstellen

als ik wat drankjes opheb spreek ik wel de waarheid, ja. en mn vriend ook. zo zijn we uiteindelijk ook bij elkaar gekomen, hahaha dit klinkt echt heel sneu. :’).

Als ik drank op heb dan ben ik veel minder geremt hahaha, zeg ik veel sneller dingen waar ik norrmaal 10x over na zou denken