dronkaard

Hey meiden, ik heb een probleeem,
mijn liefje dringt nogal veel , hij is 1jaar ouder (16, ik word bijna 15) maar het is meestal op feesjes, maar dan drinkt hij zich echt rot, ik weet echt niet wat ik moet doen, hij drinkt ong. 10 per uuur, ik weet het echt niet meer, en als hij drinkt doet hij soms domme dingen, ik zie hem doodgraag, maar ik weet het niet meer!

als je hem met bier ofzo ziet dan pak je het af
of je zegt dat je er heel erg mee zit?

wow 10 in een uur. wtf.
Ik zou het hem zeggen, en hem is even goed laten weten wat jou mening erover is.

Confronteer hem ermee, pak zn drank af als het kan, dreig met uitmaken

ik hoop dat het helpt :frowning_face:

sorry dat ik zo’n zeikert ben hoor, maar wat verwacht je dan dat we je anders gaan adviseren?

ik ben radeloos :bored:

okee, maar wat zegt hij dan als jij het er over hebt?

ik heb het er nog niet echt over gehad, elke keer als hij naar een feesje gaat,( ik ben er nog niet bij geweest want het is pas net aan) zeg ik wel niet zat zijn eh, en hij zegt dan, nene, je kent me :wink: maarja, hij lacht het zowat weg :s

Idd dreigen met uitmaken .
Maar wel dreigen als ie nuchter is xd .

Even uit ervaring gesproken hier:

Afpakken heeft totaal geen zin, boos worden ook niet, maakt situatie qua relatie tussen jullie alleen maar moeilijker.
Daarintegen, ik weet niet precies hoe de situatie is maar, kan je wel met hem erover praten, afspraken maken, en als het echt een heel erg probleem is, laat hem samen met zijn ouders hulp zoeken bij een kliniek *ik weet dus niet of het zo’n situatie is*
Praten helpt in ieder geval wel, en begrijpen waarom hij het doet.
Succes!

we denken dat hij het doet omdat hij thuis niet veel mag :s

Hmm als ‘ontsnapping’ van thuissituatie, laten we het zo maar even noemen.
Ik denk dat je dit dan alleen nog bevestigd moet hebben, en dat kan door met hem te praten, zodat, ongeacht of de situatie veranderd, je hem iig begrijpt.
Vervolgens kunnen jullie samen oplossingen zoeken, door in een extreem geval een afkickkliniek, of cursussen in te schakelen, en in mindere extreme situaties afleidingen zoeken, zoals bijvoorbeeld leuke dingen met jou doen, of afspreken dat 3 bier op een avond max is.
Maar nergens mee dreigen, of boos worden!

dubbelpost xD

hmmmm, maaar hij word altijd getrakteerd zegt iee, dat is wel zooo overlaaatst had ie al 6pinte op zonder 1 te betalen, nouja als ze een pint in zijn hand duwen nou ;s