Dromen.

Heee.

Ze zeggen dat als je over iemand droomt die overleden is, dat diegene ook echt bij je is.

Ik heb na het overlijden van mijn vader (10 jaar terug) 3 keer over hem gedroomd: De eerste keer dat hij van ons gezin wegliep, de tweede keer dat ik met hem een patatje zat te eten, en de derde keer dat ik met hem aan het sporten was.

Maar dat was allemaal vlak na zijn overlijden. Nu droom ik echt nooit meer over hem. Heeft het ook een betekenis dat ik over hem droom? En zal hij dan ook echt bij me zijn?

Hebben anderen dit ook? Dat je in het begin van het overlijden wel een paar keer over diegene droomt, maar nu nooit meer?

Ben nu best nieuwschierig haha! :slightly_smiling_face:

Zeggen ze dat serieus? Want dat zou mooi zijn zeg!! mijn mooiste droom was dat ik naast mijn (overleden) moeder in de auto zat, op de vlucht voor de maffia (Was echt een hele maffe droom, maar zooo mooi, gewoon omdat de droom zo scherp was. net echt, en toen ik wakker werd was het ook net alsof het echt gebeurd was voor mn gevoel)! Ik droom ook niet zo vaak over haar helaas… Ik volg dit topic maar even haha.

Wie zijn ‘ze’? En hoe weten ‘ze’ dat?

Dromen is een iets van je onderbewustzijn. Het zou natuurlijk kunnen dat hij bij je was die keren dat je over hem droomde, maar dat zul je denk ik nooit weten. Het kan ook, nu je niet meer over hem droomt, dat je het een plekje hebt weten te geven en je onderbewustzijn het accepteert.

Ja als ik het tegen anderen vertel dan zeggen ze dat hij op dat moment echt bij me is. Mijn moeder heeft ook een keer met iemand praat die met mensen kan ‘praten’ die overleden zijn. Dit geloof ik eigenlijk wel, want ze kende die vrouw niet en die kon via een foto vertellen hoe wij eruit zagen en hoe ons huis er uit zag enzo… Maar die vrouw zei dus ook dat het klopte…

‘Ze’ zijn mensen waar ik het tegen heb verteld en die vrouw dus waar mijn moeder mee heeft gepraat. Het kan idd ook wel dat ik over hem droomde omdat ik niet accepteerde dat hij er niet meer was. Ik weet het niet!

Ik weet het ook niet, sorry! Ik vind het wel een heel mooi idee om te bedenken dat diegene dan bij je is (:

Ja ik ook wel! Vind het alleen jammer dat ik nu niet meer over hem droom, denk dat ik dan heel raar wakker word!

Hm ik weet het niet hoor… Stel dat ik toevallig over Amy Winehouse zou dromen, is ze dan bij me?

Mja, het is natuurlijk wel een fijn gevoel om te zeggen van, ja me vader was bij me, omdat je over hem gedroomd hebt…

Nouja ik bedoel eigenlijk mensen die je hebt gekend, familie of vrienden… :slightly_smiling_face:
Maar volgens mij kan je hier ook nooit achterkomen …

Wanneer er meermaals overleden personen in je dromen voorkomen, dan kan het zijn dat deze overledenen het aardse nog niet losgelaten hebben.Deze geesten noemt men ‘dolenden’, zij blijven immers ronddolen tot ze inzicht gekregen hebben in hun nieuwe situatie.
Sommige mensen voelen hun aanwezigheid zelfs ook overdag. Andere mensen zien hen tijdens hun slaap, dit komt doordat men ontspannen is, en het dag-bewustzijn afgenomen is, waardoor men meer open staat voor de astrale, (onzichtbare) wereld rondom ons.
Indien men weet wie die dolende is, kan je trachten om hem/haar tot inzicht, (naar het licht) te brengen. Belangrijk hierbij is wel, de hulp te vragen van je eigen Gids.

Dit stukje vind ik op internet. Maar hier begrijp ik eigenlijk niet zoveel van.

Ik wil je niet teleurstellen, maar helaas is het gewoon iets van je onderbewuste. Het is echt niet gek dat je over hem droomde, als hij net gestorven is, dan spelen zich duizenden gedachtes af in je hoofd.

Hmm ja oke, dat kan natuurlijk ook… Het werd me zovaak verteld dat ik er in geloofde… :slightly_smiling_face:

iemand ervaring met lucide dromen/lucid dreams? ;d

http://9gag.com/gag/3299346

hier is een topic over

Geen idee, dit zou best wel eens kunnen.
Volgens mij had ik vlak na het overlijden van mijn oma wel wat dromen over haar.
Maar dit is best bizar, ik was ziek, zo ziek dat ik niet eens meer kon drinken en ik voelde me echt verschrikkelijk.
Toen had ik een droom over mijn oma, dat ze overleed tenminste het speelde allemaal af in het ziekenhuis en mijn vader was dan de dokter en die kon haar niet redden ofzo.
Toen ik wakker werd kwam mijn pa aan met een kop bouillon en ik kon het opdrinken!
Sinds dien ging het steeds beter met me anders moest ik naar het ziekenhuis wegens uitdroging.
Maar goed dit kan natuurlijk ook doordat ik eens iets dronk met zout erin :stuck_out_tongue:

Toen mijn oma overleed toen heb ik een aantal weken daar na ook steeds over haar gedroomd. Maar dat waren echt rare, vaak ook enge dromen. Ik ben blij dat die naar een tijdje gestopt zijn, dus persoonlijk denk ik eigenlijk dat het niet waar is.