Dromen

Ik droom elke avond wel. Maar de laatste tijd droom ik over dingen en dan denk ik dat het echt zo is.
Klinkt misschien raar maar van de week droomde ik over mijn hamster en toen werd ik wakker en toen ging ik hem zoeke en onder mijn dekens zoeken. Terwijl die gewoon in z’n kooi zat. Toen ik naar z’n kooi liep en zag dat hij er gewoon in zat besefde ik dat ik droomde. Maar hoe kan dat als ik wakker ben geworden. Ook laatst sliep ik samen met mijn vriend en ik word opeens wakker en ik zeg daaaar zit een spin dus ik wou die spin zoeke en maakte meteen me vriend wakker en hij zei dat er helemaal geen spin was. Op die momenten dat ik wakker word ben ik wel warrig. Maar vind het best wel raar en weet niet wat dit is of hoe dit kan komen.

Dit heb ik ook wel eens gehad, maakte me vriend wakker die half dronken nog lag te slapen over dat er een stekker in ons bed lag die daar eerst niet lag, helemaal hysterisch hem omgeduwd op zoek naar een stekker. (:face_with_raised_eyebrow:?) toen ging ik naar de wc en heb ik mezelf uitgelachen. Maar wat het nu precies is echt geen flauw idee, je zit gewoon tussen het slapen en wakker zijn in ofzo.

Ik heb al een paar keer gehad dat ik over super stomme dingen droomde. Zoals over mijn vader die nieuwe schoenen gekocht had, dat mijn moeder nieuwe bloemen gekocht had, dat mijn zusje een nieuw lied op de piano kon spelen… En dat toen ik wakker werd, ik niet meer wist of het nou een droom was of niet. Dus ik de volgende dag naar beneden lopen, waar geen bloemen stonden. En ik vroeg aan mijn moeder waar die bloemen gebleven waren. Nou ze keek mij aan alsof ik gek was. Hetzelfde gelde voor mijn vader en zusje. Die keken mij echt aan alsof ik niet goed wijs was. Maar ik dacht echt dat het echt gebeurd was, terwijl ik het maar gedroomd had.

Andersom gebeurt dit ook heel vaak trouwens. Maar dan heeft dat gene meestal afgespeeld tussen het wakker zijn en het dromen in. Bijvoorbeeld dat mijn vader mij roept en ik denk dat hij dat in mijn droom deed.

Ik heb zelfs een keer gedroomd dat ik op facebook zat en heel leuk met mijn vriendin aan het chatten was, maar dat aan het einde ik het ergens niet over eens was (iets met een zus ofzo…geen idee meer). Dus die volgende ochtend heb ik heel timide sorry gezegd, want ik was er heilig van overtuigd dat ik het niet gedroomd had :’)

Ik denk dat iedereen dit wel eens meemaakt. Je bent wakker, al werken je hersenen nog niet helemaal mee. De hersenen slaan dit echter al wél op, waardoor het de realiteit lijkt.

Zo heb ik ooit gedroomd dat ik iets kreeg met mijn crush van die tijd, toen ik wakker werd, was ik er heilig van overtuigd dat we echt iets hadden. Dat was echt een mega tegenvaller…

Dat is wel echt balen… Heb ik trouwens ook een keer gehad :hammer: