Dromen.

:cold_sweat:

Mmmmm… upje…

Nee heb genoeg van die boeken gelezen over dromen en de betekenis vind het bullshit. Naja misschien kleine dingetjes maar een hele droom nee.

Nee ik denk het niet. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten.

Ja dat denk ik zeker maar je hebt natuurlijk ook dromen over de verwerking van de dag

Naja 's nachts verwerken je hersenen alle ‘informatie’ van de dag.
Gevoelens die je die dag had, gebeurtenissen, etc. maar ook onbewuste gevoelens/emoties. Je kunt jouw droom dan opzoeken en kijken naar de betekenis erachter.
Als je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt in een droom, zou dit duiden op opgekropt schuldgevoel. Je kunt dan zelf wel nagaan of dat ook klopt of niet.

Dat dromen betekenissen hebben is echt niet zo gek, de meeste mensen denken alleen juist dat het allemaal een heel erg zweverige bedoeling is, maar dat is echt niet zo.

Mm, het is gewoon random hersenactiviteit en je brein combineert het door er er een verhaaltje van te maken. Trouwens wat ik vandaag droomde:

Ik ging naar bakker Roel en toen wilde ik drie hele broden, maar ik drie halve. En die bakker die was een dikke alcoholist en die dronk echt in twee slokken zijn wijn op en de wijn liep helemaal langs zijn gezicht. Toen ik hem wat vroeg zei hij maar dat ik bij zijn andere werknemers moest zijn. Hij zat daar alleen maar te zuipen.

Ja, kom maar op met diepe betekenissen.

Ik ken mensen die wel eens een soort “voorspellende” dromen hebben, dus ik denk dat er personen zijn waarbij hun dromen betekenis heeft. Voor mij geldt dit echter niet. Sterker nog, ik onthoud mij dromen bijna nooit. x3

Komt ie hoor :’)
Brood in je droom vertegenwoordigt de basisbehoeftes in het leven. Brood wijst op de positieve aspecten en belangrijke dingen die je op je levensweg hebt opgedaan.
En voor dat alcohol kon ik niks vinden

Ik geloof er ook in!
Een vriendin van mij die was dus al een jaar lang smoor op haar ex nog steeds en ging er kapot aan eigelijk. Ondanks dat ze op die ene jongen was, droomde ze steeds over zijn beste vriend. En nu hebben ze wat met elkaar. ze droomt ook steeds over mij en een goede vriend van me dat we staan te zoenen enalles, dusja eens kijken of dat uitkomt haha.
Maar zelf heb ik dat ook soms. Bijvoorbeeld mensen die ik tegenkom en ik niet ken en dan weet ik daar de naam van. Niet dat ik die dan bij hun naam ga noemen, maar als ze zeggen: ik ben… denk ik meteen hun naam erachteraan. Zo’n dingetjes allemaal

Ik geloof hier zeker wel in hoor! Ik heb hier een heel onderzoek over gedaan met mn profielwerstuk en er super veel boeken over gelezen. wanneer jij slaapt verwerkt je onderbewustzijn de dingen die je hebt meegemaakt die dag, maar inderdaad ook dingen die je zelf niet beseft maar je onderbewustzijn wel.

Ik geloof vooral heel erg in je onderbewustzijn en dat dat veel meer invloed op je gedrag heeft dan iedereen denkt.

Ik word vooral doodmoe als ik zo duidelijk heb gedroomd.

Ik droom ooit wel heel duidelijk maar als ik dan wakker ben dan ben ik het meteen weer vergeten, dat vind ik echt jammer! :’) want ooit zijn ze leuk dat ik ze nog wil navertellen maar dat gaat dus niet. Ik denk trouwens niet dat ze echt heel veel betekenen maar dat het vooral verwerking van je dag is. Ik droom bijvoorbeeld ooit over een reclame/programma dat ik op tv heb gezien, en dat betekent dus niks.

Het meest irritante is als ik soms droom van ’ wow, deze droom is echt gedetailleerd, ik probeer het zo goed mogelijk te onthouden voor als ik wakker word’
En dan word ik wakker, denk ik wtf brain, so close met bewust m’n dromen besturen maar neeuuhh.

En als ik een nachtmerrie heb kan ik op een gegeven moment denken van fuuuuck word wakker word wakker en dan schud ik met mijn hoofd en word ik al schuddend wakker :’)

Geloof je dan ook dat je nachtmerrie’s je diepste angsten zijn of heb je daar een totaal ander idee van?

lastig dit… over de 3 belangrijkste gebeurtenissen in mijn leven heb ik allemaal maanden / jaren van te voren een ‘voorspellende’ droom gehad, dus ik durf er echt niks over te zeggen. Heb ook genoeg bullshit dromen namelijk, haha

Ik heb een keer gedroomd over iemand die ik niet kende, twee maanden later ontmoette ik die persoon :flushed:

Hahaha, nou ik denk dat het meer was dat ik al twee dagen dacht: IK MOET FUCKING BROOD KOPEN BIJ DE BAKKER WANT HET BROOD VAN DE APPIE IS NIET TE ETEN. Uiteindelijk heb ik het… niet gedaan :’) hahahaha. Dit was dus een gevalletje ‘verwerking van de dagen’.