Droge schilferige huid ringvinger

Dit gaat niet over mij, maar over m’n broertje. 't kind is te koppig om naar de huisarts te gaan en op google kan ik niet echt wat vinden.

2 weken terug of zo heeft hij zich waarschijnlijk ergens aan gesneden bij z’n ringvinger, hij weet niet wat.
Z’n hele vinger is sinds toen heel droog, schilferig en dik en het breekt ook zegmaar wanneer hij z’n vinger buigt doordat het zo droog is. Hij plakt er de hele dag pleisters op, maar dat heeft totaal geen nut. Hij denkt zelf alles beter te weten, dus hij blijft dat ook gewoon doen. Verder doet hij er niks aan.

Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand wat 't kan zijn?

ehm misschien gewoon insmeren met vette creme? sowieso geen pleisters!

Ik weet niet wat het is, maar hij kan er misschien even creme opsmeren? Voor de droge huid. Alleen je moet die creme dan wel voor het slapen aanbrengen want dan kan het er in trekken 's nachts. Tenminste ik heb een hele droge huid door de winter op mijn hand en mijn moeder zei dat ik het er savonds op moet smeren en niet overdag.

@bubblegum Ja m’n moeder en ik zeggen dat ook elke dag dat hij er niks op moet plakken, maar dan komt hij weer met ‘ja maar het bloed’ en hij blijft het doen. Hij is 15 en super koppig. We hebben ook al gezegd dat hij er creme op moet smeren, maarja hij weet 't beter. Hij vond het ook totáal niet dikker dan normaal, terwijl het duidelijk dik en rood geworden was.

smeren smeren smeren
of sleur je broertje mee naar de dokter

als je een droge huid hebt hoef je niet gelijk naar de dokter hoor :wink:

gewoon dwingen dat hij er wat op smeert, en anders is het z’n eigen probleem.

Ik dacht aan naar de dokter gaan omdat het waarschijnlijk door een snee komt en ik moest gelijk denken aan 1 of andere infectie of zo :’) Ook omdat het zo rood en dik werd. Maargoed ik zal hem straks wel ff dwingen wat op te smeren voor hij gaat slapen.

tsja z’n eigen schuld als die niet naar de dokter wil gaan
dus laat het gewoon zo tot hij van z’n eigenwijsheid is afgestapt?

Mijn vader heeft dat ook, dat er helemaal kloven inkomen als je het buigt, maar dan moet je gewoon - heel gay - insmeren met handcrem/vaseline

insmeren idd.

Ik denk inderdaad aan een infectie als je zegt dat het dik en rood is (dit zijn klassieke tekens van infectie). Ik zou hem met handcreme laten smeren, vaseline sluit je huid af.