droge of vette huid ???

ik weet niet precies wat voor een huid ik heb, omdat als ik 's ochtends mijn gezicht was en droogmaak word mijn hhuid heel trekkerig en zitten er soms van die losse velletjes. maar als ik 's middags na school thuiskom is mijn huid erg vet en zie je zo een glanss :S
weten jullie misschien wat voor huidtype ik heb? ;$
xxxx

gemengde huid?

Ik heb dat ook.
Ik heb een heel droge huid. 's Winters liggen mijn knokkels altijd open en is alles schraal en kapot.
Ik smeer het dus goed in en dan gaat het wel.

Maar als ik van school terug kom is mijn neus wel helemaal glimmend!
Dus ik smeer mijn wangen in met een vettige creme, maar mijn neus met een creme tegen glimmen :stuck_out_tongue:.

mss gebruik je een te agressief middel om je huis schoon te maken en produceert je huid daarna zo veel vet om het te herstellen :wink:

Je hebt gewoon een gemengde of gecombineerde huid. Het beste is om gewoon nadat je je gezicht gewassen hebt, een hydraterende dagcreme voor een gemengde huid op te doen. Die zorgt ervoor dat dat trekkerige gevoel weggaat zonder je huid glimmend en vettig te maken.
Best ook je gezicht niet wassen met agressieve zeep of gel, maar gewoon met water en een speciale, zachte face wash (als het kan ook voor een gemengde huid).